Az eset Kínában történt, a szalonba szánt vadiúj verdákat szállító kamion kapott lángra. Húsz autó teljesen kiégett, tizenhat csak részben sérült, bár nem akkora veszteség ez, hiszen nagy valószínűséggel valamelyik kínai gyártó termékeiről van szó.
Benzinvérűek számára ennél sokkal komolyabb sokk volt az a vonatbaleset, amelyben tizennyolc Porsche 911-es tört össze teljesen. Dillenburg közelében ütközött két vasúti szerelvény, csakhogy az egyik szállítmánya nem volt más mint 108 darab vadonatúj Porsche, amiből tizennyolc lett végleg az enyészeté. Az ütközés szerencsére csak gépi áldozatokat követelt, mindenesetre érdekes a sors fintora, ugyanis a másik vonat olajat szállított…
Autót szállítani, mint a példák is mutatják, veszélyes. Pár tucat elvesztése is igazi pofon, de ha már több százra rúg a veszteség, azt már bármelyik hatalmas cégóriás megérzi. Még a BMW is, a bajor márka háromszázhetven autója sérült meg egy Észak-Amerikába tartó szállítóhajó balesetekor. 70 totálkáros lett, mehetett a zúzdába. A többit pedig kis fúrás, faragás, köszörülés után új autóként adták el. Nem mezei darabok mentek a levesbe, jobbára E92-es M3 kupékról volt szó.
Mindez pedig csak a jéghegy csúcsa. A nagy szállítóhajók is keveset tehetnek Poszeidón haragja ellen, egy ilyen hatalmas tengerjáró balesetekor két-háromezer autó kerül az óceán fenekére. Ha még nem szédültök, kapaszkodjatok meg, garantálom hogy fogtok. 2002-ben süllyedt el a Tricolor nevű szállítóhajó a La Manche csatorna hullámai között, a Karibával történt ütközés következtében. 2.800 vadonatúj, felső kategóriás BMW, Saab, és Volvo vett sós fürdőt, összesen tízmilliárd forintos veszteséget okozva a gyártóknak. Nem is beszélve magáról a hajóról és a környezeti károkról.