Ezzel ellentétben az illegális száguldás lételeme Hollywoodnak. Nincs film közúti üldözés nélkül, kivéve a szirupos családi vígjátékokat, ahol a családi egyterű csak a nagyiék megérkezéséig játszik szerepet.
A rendőrpukkasztó aszfaltbetyárok 2001-ben kerültek főtémaként széles vászonra. Ekkor jött ki a Halálos Iramban, és égette egész generációnyi kamaszsrác agyába, mi az a Nitro. Zsibbasztóan egyszerű film volt már akkor is, de ennek ellenére sikeresen görbítette el az átlagos autórajongó ízlését. Hirtelen minden fiatal suhanc vasalódeszkát eszkábált a vérmes hatvanlovas egyhármasra, és vakította meg magát és a szemben haladót az olcsón beszerezhető LED tengerrel.
A lendületet megfejelték egy második résszel, majd jött a harmadik, immár a drift őrületre építve. Itt érte el a sorozat a sokak által vélt mélypontot. Szerintem sok igazi sportkedvelő lemart arcbőrét takarította fel a plázák személyzete, mert ezek mindent műveltek ebben a filmben, csak a driftet nem.
Majd a negyedik részbe sikerült visszacsábítani az első rész két húzónevét, Vin Diesel és Paul Walker ismét vállt vállhoz vetve taposta a féket és szúrták ötösből kettesbe. Egész jól, legalábbis, ha tudjuk mennyit várhatunk egy ilyen filmtől:)
És igen, a csengő dollármilliók ígérete elhozta nekünk az ötödik részt is! Vége a sufniban tuningolt autócsodáknak, igazi ikonokat kapunk, lesz itt a Ford Gt40-től kezdve minden mi szem-szájnak ingere (Porsche 911 Gt3 RS Nissan GT-R, Honda NSX), ráadásul az egy főre jutó kopaszok és duzzadó izomkötegek száma is megduplázódik, hiszen Vid Diesel mellett Dwayne „The Rock” Johnson színészi játékát is élvezhetjük, ha tavasszal adunk egy esélyt a „Fast Five” címmel érkező mozinak.