Aki ezekbe a körökbe tartozik annak bizony probléma lehet, hogy sokan szeretnék repesszel a hasában, vagy golyóval a fejében látni. Jobb félni mint megijedni!
Most hanyagoljuk a szürke, félgyári megoldásokat, amiket az Audi, BMW, Mercedes  stb. kínál. Az igazi kirívó bestiák következnek, feltűnő célpontok a rakétavetővel hadonászó terroristáknak! 

A SmarTruck belső, tele monitorral.

SmarTrack III. Az igazi nagy vas tele modern kütyükkel.

SmarTrack III. Az igazi nagy vas tele modern kütyükkel.

SmarTruck sorozat, terrorelhárítás amcsi módra!

A nagy vízen túl, a rettegés melegágyában, az Egyesült Államokban egyre duzzadó igény mutatkozik az ilyen jellegű gépekre. A NAC (National Automotive Center) fejlesztette ki még a kétezres évek hajnalán, ezt a bombabiztos, és James Bond kütyükkel teleszórt batárt, a SmarTruck sorozat első darabját.

Az alapot egy F-350-es Ford Pickup biztosította, olyan James Bond filmekbe illő felszereléssel, mint a füstgenerátor és az üldözőket lerázó olajfolyatás. A warreni (Michigan) székhelyű NAC mérnökei a SmarTruck kifejlesztésekor elsősorban azt tartották szem előtt, hogy egy olyan nagy tudású járművet hozzanak létre, mely városi környezetben is nagy hatékonysággal használható fel, vagyis nem gond a kocsi alá gurított repeszgránát, és a tetőről sorozó mesterlövész, ez a vas állja a sarat, és fürgén elillan ha kell.

SmarTrack I. Ez még közel állt a szériához.

SmarTrack I. Ez még közel állt a szériához.

SmarTrack I. Ez még közel állt a szériához.


Persze a rendszer ellenségei csak ügyesednek, fondorlatos sunyi terveikkel lépést kell tartani. Ezért 2003-ban jött a „modellváltás”. A Chevrolet Silverado átépítéséből keletkezett jármű azonban más filozófiát képvisel, mint elődje. A Smartruck II öt tonna rakománnyal terhelhető, a raktér helyén pedig egy olyan tartószerkezetet alakítottak ki, amelyre különféle eszközöket tartalmazó konténerek szerelhetők. Így az autó egyaránt használható tömegoszlatásra, katasztrófavédelmi célokra, valamint terroristaellenes és hagyományos katonai bevetéseken is. Ínyencségek még: irányított páncéltörő rakétarendszer, 5,5 tonna teherbírású csörlő, éjjellátó rendszer.

A fejlődés itt nem állt meg, jött a harmadik széria, a teljesen saját fejlesztésű Smartruck III. Széltében hosszában hízott az elődhöz képest, és az életmentő, pusztító kütyütár is bővült. Mivel elsősorban katonai fejlesztésről van szó, ez a vas az igazi harctéren is megállná a helyét. Érzékel mindent, ami körülötte történik, sunnyogó merénylőt, és rakétát egyaránt, sőt a mérges gázokat, anthraxot is kiszűri, megvédve a bent ülők életét a Bio-agent Acquisition System vagyis a BASS-nak köszönhetően.

Az ellentámadásnál sem kell szerénykednie, a távirányítású 50. kaliberű golyószóróval könnyedén irtható a világban megbúvó gonosz. Belealudnánk a felsorolásba, a teljes körű, akár páncéltörő lövedéknek ellenálló páncélzat, és a fejlett navigációs, kommunikációs rendszer felépítése, érdekességei odalakat töltenének meg. Ehelyett inkább ejtünk pár szó még a motorról, hiszen nem a harci kedv hajtja a vasat. Egy V6-os 4.5 literes, 240 lóerős turbódízel egységre bízták a feladatot, egy az energia visszanyerésére alkalmas rendszerrel megtámogatva. Így nemcsak a rossz arcok hullahalmaival tesz jót, hanem még a környezetet is kíméli.

Ezt tudják az amerikaiak, de ha igazi piszkosul gazdag és mocskosul sáros milliárdosokról van szó, egyértelműen Oroszország a nyerő. A következő lapon kiderül, mit kínálnak a ruszkik!


Orosz luxus és védelem, ez a Combat T-98

Orosz luxus és védelem, ez a Combat T-98

Az orosz varacskos disznó – Dartz Combat T-98

A Dartz Hummer hasonmásában nem a „high-tech” dominál, inkább a luxus és a vastag páncélok oroszos túlburjánzása, kerek 138.000 dolláros alapárért. Ennyi pénzért bátran vigyoroghatunk a ránk tartott .357 Magnum csövébe, feltéve ha felhúzzuk a golyóálló, 5 centiméter vastag ablakot. Ám ez csak a kezdet, több csomag közzül válogathatunk, a komolyabb felszereltséggel egy kisebb atomtámadással is megbirkózik a gép, az ajtókban kerámia feszül a golyók útjába, a padló vastag páncélzata pedig akár tankoknak szánt aknákkal is elbánik.

A legfélősebbeknek szánt szint a B7-es kategóriába tartozó T-98, már 247.000 dollárt kóstál (kb. 50 millió forint). Ennyiért óv életet a bőrrel, fával és minden extrával teletömött öt tonnás monstrum. Hiába a General Motorstól rendelt 8.1 literes V8-as Vortec dízel 550 lóereje, ez a tömeg nem lesz a menekülés legjobb barátja. Az alultervezett futóművel megfejelve, a tesztelők szerint úgy mozog, akár disznó a jégen.

Knight XV, a kanadai guruló bunker.

Knight XV, a kanadai guruló bunker.

Knight-XV, ugyanaz csak pepitában

Vissza Amerikába. Azaz csak a kontinensre, hiszen a következő játékos kanadai. Az Armet Gurkha nevű páncélozott terepjáró alapjaira épült Knight-XV az előbbi orosz vas testvére is lehetne. Ugyanazt a kört célozza meg, nagyjából ugyanazzal a szolgáltatással. Az ablakok it már 6,4 centiméter vaskosak, és a sofőrt infravörös éjjellátó segíti az éjszakai settenkedésben. A tömeg és a motor is hasonló, a 4,5 tonnát a a Ford legnagyobb pickupjából, az F-350 Super Dutyból kölcsönzött 6,8 literes, 400 lóerős tíz hengeres szív mozgatja. A luxus sem marad el, a készítők szerint egy Bentley-ben utazhatunk csak hasonló kényelemben. Ráadásul Playstation 3 is van, remélhetőleg valami lövöldözős játékkal, ahol a gonosz üzletembert kell likvidálni:).

A limitált példányszámú luxustank 60 millió forintért kapható, ha még el nem fogyott mind, mert a gazdagok élete, bár csábítónak tűnik, de nem fenékig tejfel.