Fanyalgunk néha azon, hogy a mai autók fröccsöntött műanyagból készülnek, és a biztonság, no meg a hangszigetelés megölte az élményt. A fejlődés azonban vitathatatlan tény. Ma egy átlag családi autóban annyi lóerőt gyömöszöltek, mint jó negyed évszázada a sportos fiataloknak szánt legkomolyabb verdákba.
Ennek a fejlődésnek egyik legextrémebb példája az Audi RS6. Német elmebetegség, családi tudathasadásos kombi, Lamborghini lelkületű V10-essel az orrában. Letaglózó teljesítménye lepipálja még a nagy ellenlábas M5-ös adatait is, 580 lóerő és 650 Nm nyomaték rémíti a gázpedál kezelőjét. Már ez is túlmutat a használhatóság és a józan ész belátható határain, hát akkor minek még tuningolni? Persze akadnak olyanok, akik másképp gondolják. Így született meg a videón látható szörny, az Angol MRC Tuning gyermeke.
A száguldó masztodon hátsójába jó adag erős paprikát dugtak, a beavatkozásnak köszönhetően sikerült 831 lóerőig felhúzni az ötliteres motort, és elérni a 10.4 másodperces gyorsulást. Kétszázra.
A gumik azonnali meggyilkolását megelőzendő, az első és második fokozatban csökkentett teljesítmény jut csak a kerekekre, nem mellesleg a tapadás is javul, így sikerül 3.6 másodperc alatt elérni a százas tempót.
Ahol én letettem a hajam, az a következő videó, és tulajdonképpen ez vezérelt arra, hogy megosszam veletek az értelmetlen erő mozgó szobrát. A végsebesség 350 km/h-ban limitált, így lehetséges az a szürreális jelenség, hogy a 1600 literes csomagtérrel büszkélkedő kombiban 320 km/h felett kell tolni a hatodikat.
Igazi perverz gazdag, aki ilyet vesz, hiszen a 600+ lóerő egy autóban sem érvényesül közúton, ez a két tonnás gép pedig versenypályán is esetlenül mozog. Egyedül az autópályás száguldás áll jól neki, de ahhoz meg Németországig kell menni. Inkább egy Ariel Atom és mellé az A6 kombi dízel változata az a kombináció, ahol az adrenalinhajhászásban felsejlik némi racionalitás is.