Mikor egy hatalmas olajkonszern a fogyasztás minimalizálása mellett kampányol, az valahogy szkeptikus mosolyt csal az ember arcára. Hogyan lehet vizet prédikálni, miközben valaki bort vedel? Félresöpörve a gonosz gondolatokat, lehet, hogy a kagylós cég tényleg a hosszútávú jövőt tartja szem előtt, és a Shell Eco-maraton nem csak a fanyalgóknak szánt kirakatverseny. Az induló csapatok legalábbis véresen komolyan veszik, és ez jó.

222 csapat 26 országból

Európa-szerte több mint 3000 diák és tanár számos középiskolából, egyetemről és főiskoláról már hónapok óta dolgozik egyedülálló, futurisztikus autókon. A csapatok céljai megegyeznek: minél nagyobb távot megtenni a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával. Ezeknek a fiatal műszaki szakembereknek megadatott a lehetőség, hogy május 26. és 28. között a németországi EuroSpeedway Lausitz pályán teszteljék járműveik üzemanyag-hatékonyságát a 27. Shell Eco-marathon Europe versenyen. Idén 168 Prototípus és 54 UrbanConcept jármű versenyez: 222 csapat 26 országból.

Hazánk képviselői tegnap leplezték le versenygépeiket a sajtó előtt. Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.

A SZEnergy Team nagy esélyesként indul az UrbanConcept kategóriában

Négy csapat akik képviselik hazánkat a megmérettetésen

Négy csapat akik képviselik hazánkat a megmérettetésen

Cél a rekorddöntés

„A hatékonyság növelésének érdekében a töltésvezérlést fejlesztettük, valamint egy elég bonyolult számítógépes rendszerrel oldjuk meg a napelemek töltésének felhasználását. A futómű is megújult a jármű még nagyobb stabilitása érdekében” 

mondta a győri SZEnergy Team, akik tavaly egyedüli csapatként pozitív energiamérleggel zárták a versenyt.

„A modern autógyártásban is használt alapanyagokat alkalmazunk, az üveg- és szénszálas technológiával ugyanis nagyon sok súlyt megspórolunk. Érdemes a természetet másolni, mert sokszor okosabb megoldásokkal bír, mint amit az emberek képesek kitalálni” mondta Makida László, a pécsi Team Orca menedzsere.

Ez az üzemanyagtartály. Még egy kőműves napját se indítaná be

Ez az üzemanyagtartály. Még egy kőműves napját se indítaná be

Ez az üzemanyagtartály. Még egy kőműves napját se indítaná be


SAP Racing Team, Budapest: „Idén 2000 kilométert szeretnénk megtenni új autónkkal. A legjobb helykihasználás érdekében a jármű teljesen a pilóta köré lett építve, illetve hátsókerék-kormányzást alakítottunk ki a méretcsökkentés érdekében. Az autóba egy egyedileg tervezett és épített motor is került.”

„A Shell Eco-marathon Europe verseny tapasztalatai arra késztetnek minket, pedagógusokat, hogy minél több tehetséges fiatalt segítsünk céljaik elérésében” ? fejtette ki Bagány Mihály, a magyar csúcstartó Kecskeméti Főiskola felkészítő tanára. A csapat tavaly 1588 kilométert tett meg egyetlen liter üzemanyag felhasználásával, ami valamivel több, mint a Budapest-Párizs táv.

„Büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az első magyar középiskolás csapat a versenyen. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy kiváló versenyeredményekkel térjünk haza. 29 csapat regisztrált az akkumulátoros meghajtású, plug-in kategóriában, így nagy a kihívás a helytállásra” ? jegyezte meg Csorba János, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola projektvezető tanára.

A 2010-es európai eseményen megdőlt az egyetlen liter üzemanyaggal megtett távolság rekordja, az első helyezett 4896,1 kilométert tett meg.