Lehet izgalmas és igazán gyors egy elsőkerék-hajtású autó? A Renault egyértelmű igen válasza erre a kérdésre, a Megane RS Trophy.

Nemrég már mi is hírt adtunk róla, hogy az elöl kaparó izomgépek között induló francia egy komoly átfésülésen esett át. A kétliteres motort még tovább piszkálták, a turbónyomást 0,2 barral megemelve 2,5 barra növelték, miközben változtattak a légbeömlőn is. Az eredmény 15 lóerő és 20 Nm növekmény. A motor teljesítménye így 265 lóerő, miközben maximális nyomatéka 360 Nm.


A pluszteljesítménynek köszönhetően az autó gyorsabb, mint korábban – minden tekintetben. Hat másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, ami 0,1-del jobb, mint eddig, a végsebessége pedig 4 egységet javulva 254 km/óra.

Mindez jól hangzik, de azt kevesen gondolták volna, hogy egy rekordidőhöz is elég lesz a Nürburgring legendás aszfaltcsíkján. 8:07.97-es köridejével a francia aszfaltgyúró jelenleg a leggyorsabb elsőkerekes autó a zöld pokolban. Meddő verseny ez a gyártók között, hiszen pilóta, időjárás és abroncs is alig akad egyforma, de a kocsmai nagyotmondás ligájában igen előkelő helyre került a Mégane RS Trophy.

Ha megnézzük az időtáblázatot, bizony több mesés vesés német és japán erőgép is hátrébb csúszott a ranglétrán, és ez igazi aduász lehet az autókról vitába elegyedő francia híveknek.

Íme a kör, fájdalmasan síró első gumikkal.