Miközben mi Frankfurtban turkáltunk az autóipar újdonságai között, természetesen nem állt meg az élet. A világ megannyi táján köröztek, ütköztek, előztek versenyautók, olyan helyeken és olyan autókkal, amelyekről hozzánk igen kevés információmorzsa jut el.
Ilyen a Targa Newfouland 2200 kilométeres országúti versengése is. Nem eget rengető esemény, inkább gazdagok szórakozása, ezért olyan ritkaságokat láthatunk országúton legálisan száguldani, mint a Maserati MC12, vagy a Ferrari Enzo.
A főszereplő Ferrari
Az óceánba esett bitang erős Ferrari az Edo tuningműhely terméke. Nem csodálkozunk, ha valaki nem bír vele, hiszen az átépítés során 180-al több lóerő visz 100 kilogrammal kevesebb súlyt, nem beszélve a Forma-1-es autók gyorsaságát hozó váltóról és a 780 Nm nyomatékról.
Az autóhoz egy tesztnap is jár. Profi instruktorral lehet megtanulni, hogyan ne váljon a sofőrből a többi autósra veszélyes fegyver.
A profik is hibáznak, a lelkes amatőrök meg annál inkább, főleg ha egy 850 lóerősre tuningolt Ferrari Enzót kell megzabolázniuk. Így esett, hogy Zahir Rana különleges vasa a tengerbe esett. Esetlen mondat, de magát a helyzetet jól jellemzi. A Ferrari Enzo FXX teljesítményi szintjére felhúzott versenygépet egy kanyart követő kigyorsításkor lazább kavicson padlózta, ez pedig az álmoskönyvek szerint sem jelent jót.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, beelőzött a far, majd a sodródás végső állomása nem árok, hanem az óceán lett. Ennek okán landolt nálunk a történet, Ferrarit tengervízbe ritkán borítanak, főképp nem ilyen egyedi darabot.
Külső sérülés nem látszik, de nincs kétségünk afelől, hogy a só elég kárt tud tenni a 600 millió forintot kóstáló technikában. Zahir utólag videóban mesél az eseményekről, a hozzá hasonló burzsujoktól szokatlan objektivitással.
A benzinvérű Ferrari rajongó számára egy ilyen vas pusztulását látni felér a legkeményebb inkvizíciós kínzással, de egyet kell értsünk vele, fő az egészség, és legyen akármilyen különleges az Enzo, az mindig csak egy autó marad.