Az emberi igényeket, szükségleteket legjobban a Maslow piramis fejezi ki. Az amerikai pszichológus elmélete szerint, ha már jóllaktunk, biztonságban vagyunk, nem morzsolja tökünket az asszony, és munkánkban is akad elismerés, csak egyvalami tehet boldoggá. Az önmegvalósítás.

A beteljesedés felé vezető út pedig igen furcsa kanyarokat vehet, ha szinte végtelen anyagi források állnak rendelkezésre. Tegyük fel például, hogy szeretjük az autónkat. De piszkosul. Hogyan másképp lehet kifejezni a vas iránt táplált érzelmet, mint egy saját kis szentély építésével?

A kis gyűjteményünkben szereplők válasza egyértelmű, más mód nincs, lássuk hát a legelvetemültebbeket!

Csak a hidraulikus lift beépítése több mint 6 millióba került

Kicsi és otthonos, mindennapokban használt Ferrarinak való

Kicsi és otthonos, mindennapokban használt Ferrarinak való

Jon Ryder – Anglia

Jon igazi úriember, egy F355 Spider boldog tulajdonosa. Annyira szeret a maranellói sportgép közelében lenni, hogy szép lassan nappalit épített garázsából. Minden van, ami egy délutáni lazuláshoz szükségeltetik, tévé, kanapé, és különböző kiegészítők teszik teljessé a képet.

A Lamborghini Countach éppen ebédhez készül

A Lamborghini Countach éppen ebédhez készül

Takuya Tsuchida – Japán, Tokió

A válogatás japán tagja már magasabb osztályban játszik. Erőltetett laza stílussal azt is mondhatnám, nem szarral gurigázik. Neki nem kellett fáradni a garázs átépítésével. Egyszerűen egy lifttel teremtett összeköttetést az autógyűjtemény és az élettér között. Így ha megunja a Lamborghini Countach szögletes idomait, bármikor lecserélheti azt egy másik klasszikusra a kilencből.

Nem mondom, innen apró problémának tűnik az államháztartási hiány

Nem mondom, innen apró problémának tűnik az államháztartási hiány

Holger Schubert – USA, Los Angeles

Holger is szerencsés ember. Jó lehet azon szöszmötölni szabadidőnkben, hogy milyen szentélyt építsünk kedvenc Maseratink, Ferrarink köré. Ő ennek a problémának a morzsolgatásával ütötte el a fáradt estéket, és el kell ismerni, nem mindennapi megoldásra jutott.

Egyszerű, minimalista, mégis bámulatos. A patyolatfehér falak tisztaságát hidraulikus rámpa őrzi meg, ezt használva Holger a motor beindítása nélkül gurul ki  a szabadba. Igaz, mennyire alantas lenne kézzel kitolni a Maserati GT-t?


Egy igazi macsó barlang, péntek nélkül

Egy igazi macsó barlang, péntek nélkül

Gordon Robinson – USA

Ennek a Robinsonnak nem járt Péntek, csak egy saját barlang. Tegyük hozzá, hogy bármelyik lakatlan-szigetlakó kovakővel hasítaná le három három ujját, ha ilyen kuckóba vonulhatna vissza. A garázs, vagy jobban szólva szabadidő helyiség bármikor elűzi az unalmat. Hatalmas TV, masszázsfunkcióval ellátott fotel és billiárd asztal várja a vendégeket.

Ha pedig szén-monoxid mérgezés a buli célja, még be lehet röffenteni a helység díszeként szolgáló 1966-os Chevrolet El Caminót, vagy az 1965-ös Pontiac GTO-t ,esetleg az 1914-es Willys-ből épített Hot Rodot. A verdákkal természetesen ki is lehet állni, csakhogy ehhez, akárcsak az eddigi luxusgarázsok nagy részében, hidraulikus liftet kell igénybe venni. Csak ennek a megépítése 6,3 millióba került Robinsonunknak.

Egyszer úgyis a fejére esik

Egyszer úgyis a fejére esik

Gil Dezer – USA

Gil gazdag. Nem átlagos értelemben, nála a vagyont nehéz számokkal jelölni. Ne is menjünk bele, legyen elég annyi, hogy Gil Dezer Porsche fanatikus, van is neki kapásból nyolc darab. Csakhogy ez a rajongás az életterére is kiterjedt, ezért nemes egyszerűséggel a falra szereltetett egy veterán német vasat, pontosabban szólva az 550 Spyder 1950-es kiadását.

Kilóg a sorból, mert ez az autó nem megy sehova, viszont a lámpái távirányítással legalább működnek, hogy Miami kiskirálya kedvére kapcsolgathassa, amikor csak kedve szottyan.