Mit kapunk ha keresztezzük az iskolaudvaron szünetét töltő kislány, és a „maddafakka” spanyol ajkú tetovált gengszter koránt sem hasonló lelkületét?

Talán egy ugrókötelező low-rider Buick Regalt.


Autók ugrottak ennél magasabbra is a hidraulika segítségével, de az ugrókötél új elem, várjuk mikor ötölnek ki valami még vadabbat.

A pattogó autókról dióhéjban

A lowrider eredeti célja a feltűnés volt. A lassú cirkálás végletekig a földön kúszó, egyedi festésű gépekkel. A hidraulikát megelőzőleg, a legalacsonyabb hasmagasság eléréséhez nemes egyszerűséggel homok/cementzsákokkal pakolták tele a csomagtartót. Az alacsonyság eredeti célja már homályba vész, egyesek szerint a fehér középosztály, és a rendőrség bosszantása volt a cél.

Az ötvenes évek derekán, Edmond Brown amerikai kormányzó törvényen kívülinek nyilvánította a lowridereket. A rendelkezés értelmében az autó hasmagassága nem lehet alacsonyabban, mint a felni legalsó pontja, mindez persze a balesetveszély megelőzése végett.

Akkoriban is akadt egy ember, akinek nem meleg dinnyelé lötyögött a fejében, hanem némi újító ötlet. Richard Aguirre volt aki először szerelt repülőkhöz használt hidraulikát szeretett cirkálójába.

Így indult a lavina, nem volt megállás, hódító útjukra indultak a ma ismert pattogó verdák. Mindez nemcsak a rendőrök leszerelésére volt jó (akár a fekvő akár az álló kivitelről beszélünk), hanem igen jó szórakozásnak bizonyult. Amit pedig ma látunk, az csak ennek a picit fejlesztett változata, 24 akksival, minden kerékren külön vezérelhető hidraulika rendszerrel.