Budakeszi út, ma reggel fél kilenc körül. Csordogálok befelé, a sűrű sorban nem nagyon gyorsulunk 40 fölé, de néha azért, ha meg-meglódulunk, netán valaki két lámpaváltás között fordul ki egy kapualjból vagy mellékutcából, simán elérheti a széles, biztonságos, lámpákkal szabályzott úton a 60-70-et.

Gondolom, ezekre a közveszélyes száguldozókra vár ez a Focus kombi:

Érdekes részlet a traffis autón, sosem vettem még észre: kis mágneses GPS-antenna a tetőn

Szolgálnak és védenek, nyílt, széles úton, ahol akár táblával is lehetne engedni a forgalommentes időben megszokott 60-70-et

Szolgálnak és védenek, nyílt, széles úton, ahol akár táblával is lehetne engedni a forgalommentes időben megszokott 60-70-et

400 forintos benzint nem sajnálva visszafordultam, hogy megnézzem, legalább valamennyire szabályosan áll-e a járdán a rendőrautó. Na persze egy 2010. január elsejétől érvényes új KRESZ szerint igen, mutatom:

Érdekes részlet a traffis autón, sosem vettem még észre: kis mágneses GPS-antenna a tetőn

Érdekes részlet a traffis autón, sosem vettem még észre: kis mágneses GPS-antenna a tetőn

Érdekes részlet a traffis autón, sosem vettem még észre: kis mágneses GPS-antenna a tetőn


(4) A közúti forgalom ellenőrzése során
a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
(5) A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.
)

Jogilag tehát elmegy ez a traffizás, de azért így is ordas pofátlanságnak tartom, hogy járdán, megállni tilosban (mert ez a szakasz bizony még egy piros X-es tábla hatálya alá is esik), forgalommal szemben egyáltalán eszébe jut megállni mérni egy rendőrnek. Mert bizony úgy áll, íme:

a videó a hirdetés után indul

Különösen tréfás még, hogy a járdán szabálytalanul álló többi autó megbírságolása helyett inkább kiáll mérni a közeg, hátha lesz másik szabálysértő majd. De hát önálló gondolkodást nem is igen szabad elvárni attól a rendőrtől, akit kiküldött a főnöke, hogy hozza be a természetesen nem létező, nem előírt, mindig tagadott közigbírságos-objektív felelősséges kvótát. Talán ha ölnének valakit az út túloldalán, kiszállna intézkedni. Talán.
Magyarország, én így szeretlek. De néha azért nem annyira.