Ha a díszes zuffenhauseni Porsche komplexum túl messze van, de mégis régi Porschék látványára vágyik az autóbolond, akkor elég a karintiai Gmünd-ig utazni. Kicsit közelebb van, kicsit kisebb, de itt is vannak kiállított antik Porschék és ezernyi apró emlék a márka történelméből.
Ha a díszes zuffenhauseni Porsche komplexum túl messze van, de mégis régi Porschék látványára vágyik az autóbolond, akkor elég a karintiai Gmünd-ig utazni.
Ha a díszes zuffenhauseni Porsche komplexum túl messze van, de mégis régi Porschék látványára vágyik az autóbolond, akkor elég a karintiai Gmünd-ig utazni.
Fotó megosztása:
Két szint az egész
Két szint az egész
Fotó megosztása:
A kávézó hóban nem üzemel
A kávézó hóban nem üzemel
Fotó megosztása:
Porsche a legkisebbeknek
Porsche a legkisebbeknek
Fotó megosztása:
Tízperces film következik a múltról
Tízperces film következik a múltról
Fotó megosztása:
130 lóerős motor, 1965-ből
130 lóerős motor, 1965-ből
Fotó megosztása:
1500 GS Carrera motor
1500 GS Carrera motor
Fotó megosztása:
Made in Germany
Made in Germany
Fotó megosztása:
Érdekes adatok
Érdekes adatok
Fotó megosztása:
Zsebóra-szerű voltmérő
Zsebóra-szerű voltmérő
Fotó megosztása:
Itt vészelte át a gyártósor háború végét
Itt vészelte át a gyártósor háború végét
Fotó megosztása:
Bogárszemüveg, muslincánál nagyobb állatok ellen
Bogárszemüveg, muslincánál nagyobb állatok ellen
Fotó megosztása:
Ezzel vezetni igazi kihívás
Ezzel vezetni igazi kihívás
Fotó megosztása:
A stuttgarti múzeumban ezek életnagyságban is láthatóak
A stuttgarti múzeumban ezek életnagyságban is láthatóak
Fotó megosztása:
Porsche csörlő, igazán nagy terhekhez
Porsche csörlő, igazán nagy terhekhez
Fotó megosztása:
Alkatrészraktár régről
Alkatrészraktár régről
Fotó megosztása:
Alkatrészraktár régről
Alkatrészraktár régről
Fotó megosztása:
Alkatrészraktár régről
Alkatrészraktár régről
Fotó megosztása:
Akár egy kaptafa
Akár egy kaptafa
Fotó megosztása:
Az elkészült könnyűfém kasztni így fest
Az elkészült könnyűfém kasztni így fest
Fotó megosztása:
Bogáralváz
Bogáralváz
Fotó megosztása:
Igazán gyorsan csak kék-villogóval lehet menni
Igazán gyorsan csak kék-villogóval lehet menni
Fotó megosztása:
Ős Steyr taxi a sarokban
Ős Steyr taxi a sarokban
Fotó megosztása:
356C
356C
Fotó megosztása:
Kübelwagen
Kübelwagen
Fotó megosztása:
Szépnek nem mondanám, de kéne
Szépnek nem mondanám, de kéne
Fotó megosztása:
Szétvágott Porsche itt is van
Szétvágott Porsche itt is van
Fotó megosztása:
Izgalmas fényezésű katonai Bogár
Izgalmas fényezésű katonai Bogár
Fotó megosztása:
1944 és 1950 között készültek itt a Porschék
1944 és 1950 között készültek itt a Porschék
Fotó megosztása:
1944 és 1950 között készültek itt a Porschék
1944 és 1950 között készültek itt a Porschék
Fotó megosztása:
1944 és 1950 között készültek itt a Porschék
Igazán gyorsan csak kék-villogóval lehet menni
Igazán gyorsan csak kék-villogóval lehet menni
Karintia 1944 és 1950 között Prof. Dr. Ing. h. c. Ferdinand Porsche alkotóhelye volt, és, itt Gmünd városában gyártották az első Porsche névre keresztelt autót, a Porsche 356-ost is. Később még 44 darab kupé, és 8 darab kabrió készült itt, míg végül a márka visszaköltözött Németországba.
Az 1982-ben nyitott, Budapesttől 600 kilométerre és öt és fél óra autózásra lévő magánmúzeum egész évben, minden nap várja a látogatókat. A kiállított autók – amelyek között régi Steyr taxi, Porsche csorlő, Kübelwagen és katonai Bogár is megtalálható – két szintet foglalnak el, de akadnak itt furcsa szemüvegek, motorok, félbe vágott autók is. És persze a modellbolondok is találnak maguknak látnivalót.
Aki pedig épített történelmi emlékre vágyik, annak érdemes elkocsikázni a falu határáig, ahol a háború elől Ausztriába menekített Porsche gyárnak otthont adó épületegyüttes is megtekinthető. Részletek itt találhatóak.