Vegyünk mély levegőt, majd fújjuk ki lassan. Engedjük el magunkat, nincs értelme kapálózni, ha fémbe öntött őserő gyalulja végig agyunkat a fülünkön keresztül. A hozzáértő hallgatóságnak gyönyör bármelyik V8-as, kezdve az érces olasztól a pörgős bajoron át egészen a rekedt amcsi rotyogásig. De mind között különleges, amit a Mercedes nyolchengeresei művelnek. Ezernyi autós műsor, vagy személyes találkozó után sem lehet megunni, a libabőr garantált. Mély morajlás ez, de nem az amerikai fajta. Feszes, fenyegető, intelligens tömeggyilkos, metálbandák élére kívánkozó orgánummal.
Most szorozzuk meg mindez kilenccel és adjunk hozzá egy hosszú alagutat a detroiti éjszakában. Ha az apokalipszis lovasai még idén eljönnek, a modern hatásos belépő jegyében garantáltan AMG mercikkel érkeznek majd…
A mai AMG széria alapjául szolgáló M156 kódjelű blokk eredetileg a DTM küzdelmeire született, tehát nem csak szájhős, a hörgés mögött irtózatos izomzat húzódik. A 6.3-as elnevezés a Mercedes első V8-asa előtt tiszteleg, a valós lökettérfogat kisebb, 6.208 köbcenti. Amikor az AMG mérnökei ennyi helyen égetnek el levegő-üzemanyag keveréket az típustól függően 457-525 lóerőre elég, no meg két Év motorja díjra a nagy teljesítményű kategóriában.