Véget ért a 2012-es hazai WSR hétvége szombati programja. A Show, a műsor, mint minden évben komoly adag látványt adott a benzingőz-függőknek. A szokásos három versenyszéria mellett a betétprogramok is megérnek pár sort, mikor nem Kiss Pál Tamásék kergetőztek az immár V8-as Formula Renault-ok gyomrában ülve, akkor sem unatkozott a tribün közönsége.

A Renault versenykamionjai is szerepet kaptak idén, a Darth Vadert megszégyenítő fizimiskával felvértezett nyergesvontatók egyenként 1160 lóerővel köröztek a ring aszfaltján. A modern technika mellett a múltról sem feledkeztek el a szervezők, Jean Ragnotti a Renault sportnagykövete mutatta meg az idén negyven éves R5-el, hogy a kor és a hajmeresztő autós mutatványok jól megférnek egymással.

Persze a legtöbben a Red Bull F-1-es autója miatt üldögéltek a langyos szeptemberi melegben. Sebastian Buemi a nap folyamán kétszer állította komoly kihívás elé a dobhártyákat, pár kör után a célegyenesben gumit füstölve.

A Mégane kupa a legjobb túraautós hagyományok szerint zajlik, test-test elleni küzdelemmel

Buemi épp füstgép üzemmódban

Buemi épp füstgép üzemmódban

Kiss Pál Tamás idén először indult a WSR legerősebb osztályában a 3.5 literes formaautók között. A szombati debütáló futamon 19. helyen futott be, szereplését így értékelte: „Minden abszolút új volt számomra, ezért nagyon nehéz volt ez a verseny. Igazából nem is tudtam, hogy mire számítsak, hiszen nagyon kevés időnk volt a felkészülésre az időmérő és a verseny között. A rajtom nem volt kifejezetten rossz, de nagyon jó se, túl korán mentem ki a poros részre, ahol kipörögtek a kerekeim. Így veszítettem néhány pozíciót, amit a 2. kanyarban próbáltam visszaszerezni azzal, hogy a külső íven
Kiss Pál Tamás akcióban

Kiss Pál Tamás akcióban

Kiss Pál Tamás akcióban


rövidebb féktávot vettem, mint a többiek. Ez sajnos nem vált be, mert megcsúszott alattam az autó, és a korrigálás miatt sok időt veszítettem, és visszacsúsztam a 23. helyre.

Utána bíztam benne, hogy fel tudok jönni, mert a tempóm úgy érzem, végig megvolt, de nagyon nehéz volt előzni, utólag mondta is a csapat, hogy rajtam és Vainión kívül nem is nagyon előzött senki más az egész verseny alatt. Az állítható hátsó szárny (DRS) sem könnyítette meg igazából az előzést, mivel az F1-gyel szemben itt a védekező versenyző is használhatja ezt a rendszert, összesen a verseny teljes ideje alatt 210 másodpercig, ezt kell beosztani. Vainióval jó csatát vívtam, de sokáig feltartott minket az előttünk haladó versenyző, így a végén már nem volt esélyem a 19. helynél feljebb kapaszkodni”