A marketing igazi pénzgyártó fegyver, ha valaki tudja használni. Az autóiparban erre kihegyezett agyak hada dolgozik azon, hogy a tudatunk alatt valahova jó mélyre beégesse a termékről sugárzott pozitív üzenetet.
Ez a módszer akkor működik, ha kevésbé közvetlen. Csak úgy mellékesen odacsapják valamihez, egy jó eladható témához. Ilyen a sportos márkák által többször megénekelt utasautóztatás. Kell hozzá egy gyors pálya, egy belső kamera, plusz pár hisztérikusan visító, vagy elégedetten vigyorgó utas. Az üzenet egyértelmű. Ennek alfaja a feleségrémisztő pályázás. Ennek eredetijét a Honda csinálta. Ricardo Patrese vitte körbe feleségét egy Honda Civic Type-R-ben, elég forszírozott tempóban ahhoz, hogy az asszonyból kitörjön a déli temperamentum. Vicces, pont elég, kifejezetten jó ötlet elsőre.
Ezt másolta le most a BMW, de nem találtak célt. Ezen látszik, hogy pár apróság mennyit nyom a latba. Hiába akad márkaközeli páros, hiába a Nürburgring, profi DTM pilótával, ha nem hisszük el a sztorit. Liri Farfus a jobb egybe ültetett feleség csak elhaló hangon nyöszörög, erőtlenül ellenkezik, miközben ura tolja a vezetéstechnikai alaptételek című könyv első fejezetét. Ebből egy perc elég, nemhogy tíz, mégis végig látjuk a kört, teljesen feleslegesen. Persze ízlések és pofonok, ha nektek tetszik, ne rejtsétek véka alá!