Nyolc évvel ezelőtti bevezetése óta hozzávetőlegesen húszezer darab készült az Audi középmotoros sportkocsijából. Egy kézzel gyártott autóhoz képest ez sok, ahhoz képest viszont, hogy ma már a Rolls-Royce ugyanilyen ütemben gyártja autóit, mégis csak különlegessé tesz minden egyes darabot, amely valaha az útra került.
Már csak azért is érdemes elmorzsolni egy-egy könnycseppet azért a két példányért, amelyet annak idején féltő gonddal raktak össze a Quattro GmbH Neckarsulm-i üzemének derék dolgozói. Ahogy lenni szokott, vélhetően mindkét esetben a sofőr kompetenciája, pontosabban annak hiánya áll az események hátterében.
Az egyik autó, egy V10-es modell Hamburgban esett a hülyeség áldozatául. A 21 éves „vállalkozó” tulajdonosnak arra volt esze, hogy a nemesfém iránt betegesen rajongó amerikai rapper Tyga példáján fellelkesülve aranyszínűre fényeztesse R8-asát, arra viszont nem, hogy vigyázzon is arra. Az alapáron 50 millió forintos autót állítólag ellopták tőle, majd az egy rendőrségi kergetőzés után belecsapódott néhány parkoló kocsiba. A sofőr elszaladt, így nem tudni, tényleg ügyetlen autótolvajok áldozatául esett az 316 km/óra végsebességre képes autó, vagy a tulajdonos botlott meg csúnyán.
A másik R8, ha lehet, még pompázatosabban végezte. Az indiai Mumbai-ban, egy luxusautós felvonuláson gyulladt ki a motorja, és bár utasai épségben kimenekültek a kocsiból, a sportkocsi a lángok martalékává vált. Az Audi India igazgatója szerint a ‘burnout’ fogalmát újraértelmező autót „a gyár által javasolt mértéket meghaladóan tuningolták”.
Forrás: Wrecked Exotics