A Michelin idén tizenkettedik alkalommal rendezte meg formatervezési pályázatát (Michelin Design Challenge); a 2013-as téma a környezetvédelem és a vezetési élmény egyesítése volt, a ‘HALF! Lightweight with Passion’ (Fél: Könnyű és szenvedélyes) szlogen égisze alatt. 72 országból több mint 900 pályamunka érkezett, a zsűri ezek közül választott ki tizenöt döntőst.
Az alábbiakban kedvenceinkből szemezgetünk, de a galériában az összes döntős pályamunka teljes pályázati anyaga megtalálható.
Külön gratulálunk Sebestyén Marcellnek, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatójának, aki élete első nemzetközi versenyén jutott be a legjobbak közé. Szép volt, Marci!
Könnyű, de élvezetes járműveket terveztek a Michelin Design Challenge pályázói
Fotó megosztása:
1. Jorge Biosca (Spanyolország) - eLink || Jorge Biosca (38) szabadúszó dizájn-tanácsadó, többszörös pályázati győztes. Ajtók nélküli, küllőkkel erősített szerkezete a társadalmi elidegenedés ellen is küzd. A régi idők hintóit idéző jármű hatszemélyes.
Fotó megosztása:
1. Jorge Biosca (Spanyolország) - eLink
Fotó megosztása:
1. Jorge Biosca (Spanyolország) - eLink
Fotó megosztása:
1. Jorge Biosca (Spanyolország) - eLink
Fotó megosztása:
2. Song Wei Teo (Szingapúr) - PolyPlus || Song Wei Teo végzős hallgató a Coventry Egyetem autóipari formatervezés szakán. Autója olcsón előállítható, könnyű vákuumhúzott műanyag elemekből készült, akár hatszemélyes családi jármű.
Fotó megosztása:
2. Song Wei Teo (Szingapúr) - PolyPlus
Fotó megosztása:
2. Song Wei Teo (Szingapúr) - PolyPlus
Fotó megosztása:
2. Song Wei Teo (Szingapúr) - PolyPlus
Fotó megosztása:
3. Shun Liu (Kína) - Dolphin || Shun Liu (20) és Zhiqiang Gao (23) a sanghaji Huazhong Egyetem hallgatói, korábban első helyezést értek el egy nemzetközi luxusautó dizájnpályázaton. Ez alkalommal a járműmérnök Zhilei Chen (26) segítette munkájukat. Pályaművük, a Delfin szénszálas szerkezetre illesztett üvegpanelekből áll, az aszfaltba beépített mágnescsíkok fölött, lebegve halad.
Fotó megosztása:
3. Shun Liu (Kína) - Dolphin
Fotó megosztása:
3. Shun Liu (Kína) - Dolphin
Fotó megosztása:
3. Shun Liu (Kína) - Dolphin
Fotó megosztása:
4. Takashi Nishimura (Japán) - SOMA || A Chiba-i egyetem négyfős csapatának karbonvázas, légrugós járműve különleges kerekeken gördül: a levegő helyett polimer zselével töltött kerék nagy sebességnél keskennyé válik, csökkentve a gördülési ellenállást
Fotó megosztása:
4. Takashi Nishimura (Japán) - SOMA
Fotó megosztása:
4. Takashi Nishimura (Japán) - SOMA
Fotó megosztása:
4. Takashi Nishimura (Japán) - SOMA
Fotó megosztása:
5. Jose Eduardo Sanchez (Mexikó) - Citroën DS BiRotor || Az ifjú mexikói ipari formatervező országának elismert autódizájnere. Könnyű, négyüléses kupéját lézer alapú fényszórókkal szerelte fel.
Fotó megosztása:
5. Jose Eduardo Sanchez (Mexikó) - Citroën DS BiRotor
Fotó megosztása:
5. Jose Eduardo Sanchez (Mexikó) - Citroën DS BiRotor
Fotó megosztása:
5. Jose Eduardo Sanchez (Mexikó) - Citroën DS BiRotor
Fotó megosztása:
6. Lucas Lopez (Argentína) - Helios || A 32 éves argentin saját stúdiójában az Ariel Atom lehetséges utódját tervezgeti. Jelen pályaművét hélium teszi könnyűvé; a félmerev vázszerkezet a balesetveszélyes argentin forgalomban enyhíthetné a sérüléseket.
Fotó megosztása:
6. Lucas Lopez (Argentína) - Helios
Fotó megosztása:
6. Lucas Lopez (Argentína) - Helios
Fotó megosztása:
6. Lucas Lopez (Argentína) - Helios
Fotó megosztása:
7. Vruttant Phatak (India) - Vibe || A gépészmérnök végzettségű, jelenleg gyakornokként autótervezéssel foglalkozó fiatalember bambuszból és poliuretánból építette fiataloknak szóló járművét. A beépített villanymotorral felszerelt kerekek külön-külön hajtottak és kormányozhatók.
Fotó megosztása:
7. Vruttant Phatak (India) - Vibe
Fotó megosztása:
7. Vruttant Phatak (India) - Vibe
Fotó megosztása:
7. Vruttant Phatak (India) - Vibe
Fotó megosztása:
8. Sebestyén Marcell (Magyarország) - Chitin Concept || A MOM harmadéves hallgatója a keringőbogárról mintázta autóját. A kecses, ékszer-szerű járművet átlátszó napelemek borítják, minden kezelőszervet egyetlen érintőpanel helyettesít
Fotó megosztása:
8. Sebestyén Marcell (Magyarország) - Chitin Concept
Fotó megosztása:
8. Sebestyén Marcell (Magyarország) - Chitin Concept
Fotó megosztása:
8. Sebestyén Marcell (Magyarország) - Chitin Concept
Fotó megosztása:
9. Andrea Filogonio (Olaszország) - bemoove || 15 éves szakmai tapasztalatával igazi veterán a csapatban az olasz dizájner. Autójában anyagában rugalmas szénszálas tartóelem gondoskodik a rugózásról; a felfújt utasfülke külön lengéscsillapítókkal csatlakozik az alvázhoz.
Fotó megosztása:
9. Andrea Filogonio (Olaszország) - bemoove
Fotó megosztása:
9. Andrea Filogonio (Olaszország) - bemoove
Fotó megosztása:
9. Andrea Filogonio (Olaszország) - bemoove
Fotó megosztása:
10. XiaoQuan Qian (Kína) - Air Car || A kínai ipari formatervező felfújható karosszériával szeretne küzdeni az ijesztően gyarapodó kínai autóállomány miatt egyre nyomasztóbb zsúfoltság és balesetek miatt. Járműve lebeg a vízen, parkoláshoz leereszthető, karambolban nem törik.
Fotó megosztása:
10. XiaoQuan Qian (Kína) - Air Car
Fotó megosztása:
10. XiaoQuan Qian (Kína) - Air Car
Fotó megosztása:
10. XiaoQuan Qian (Kína) - Air Car
Fotó megosztása:
11. Cristian Polanco (Guatemala) - Exploder II || A 26 éves srác országa első számú ipari formatervezőjévé szeretne válni. A napi mókuskerékből való szabaduláshoz elektromos szabadidőjárművet tervezett, négy szabadon irányítható, agymotoros kerékkel, feszített szövet karosszériával, napelemekkel.
Fotó megosztása:
11. Cristian Polanco (Guatemala) - Exploder II
Fotó megosztása:
11. Cristian Polanco (Guatemala) - Exploder II
Fotó megosztása:
11. Cristian Polanco (Guatemala) - Exploder II
Fotó megosztása:
12. Antonis Schley & Sven Michaelis (Németország) - smart one4all || A német duó a családok megváltozott szerepéhez és szerkezetéhez igazodó, ultrakompakt hatszemélyes autót tervezett. A súlycsökkentés kulcsa a redundáns szerkezetek kiiktatása: nincs például audiorendszer, a szórakoztatásról a mindenkinél fellelhető személyes zenelejátszók gondoskodnak.
Fotó megosztása:
12. Antonis Schley & Sven Michaelis (Németország) - smart one4all
Fotó megosztása:
12. Antonis Schley & Sven Michaelis (Németország) - smart one4all
Fotó megosztása:
12. Antonis Schley & Sven Michaelis (Németország) - smart one4all
Fotó megosztása:
13. Guo Wei & Zhu Luyao (Kína) - XLeaf || A Wuhan Műegyetem hallgatói a hagyományos kínai életmódot integrálta a modern közlekedés követelményeivel. Autójuk kerekei gekkó-lábként tapadnak, biomotorja napfényből és vízből állít elő elektromos áramot.
Fotó megosztása:
13. Guo Wei & Zhu Luyao (Kína) - XLeaf
Fotó megosztása:
13. Guo Wei & Zhu Luyao (Kína) - XLeaf
Fotó megosztása:
13. Guo Wei & Zhu Luyao (Kína) - XLeaf
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard || Újrahasznosított kartonpapírból építette autóját az 53 éves nizzai rajztanár. Műszerfal helyett iPad, buborékos futófelülető, szélkerékként is működő abroncsok, benzinnel, sűrített levegővel és elektromos árammal működő hibrid erőforrás
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
14. Thierry Dumaine (Franciaország) - CarDBoard
Fotó megosztása:
15. Jeremy Helle (USA) - EV XO || A 3D animációval is foglalkozó ipari formatervező rajong a veterán autókért. Minden ballaszttól megszabadított családi autóját két részre osztotta. A gyerekek hátul veszekedhetnek, békén hagyva a szülőket. Amíg a lineáris motorral hajtott első kerekek hajtanak, a hátsók áramot termelnek.
Fotó megosztása:
15. Jeremy Helle (USA) - EV XO
Fotó megosztása:
15. Jeremy Helle (USA) - EV XO
Fotó megosztása:
15. Jeremy Helle (USA) - EV XO
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: