„Nézd,  Apa, szökőkút!” – mondja reggel a gyerek, türelmetlen izgatottsággal, ahogy csak egy ötéves tudja. Apa persze nem nézi, egyrészt mert menni kell, anya busza kimaradt, elkésik a melóból, hát elvisszük, másrészt meg különben is, ott nincs szökőkút. A Kőbányai út Hungáriától kifelé eső szakaszának legelején, a gyorsétterem után száz méterre sem városképileg,  sem demográfiailag nem indokolt turisztikai jellegű tereptárgyak kihelyezése.


A Hetes és a tűzcsap 1
A Hetes és a tűzcsap 21

Aztán ahogy jövünk visszafelé, újfent sietve, mint mindig, mutatja megint: szökőkút! És tényleg: embermagasságig tör fel az út mellett a fehéren habzó víz, ketten nyakig gumicsizmában dolgoznak az ügyön, a földön fekvő, csálé tűzcsap túloldalán fekete BMW parkol, kissé esetlenül.

Mire leraktam a srácokat, és visszafordultam, a vizet elzárták (fagypont körüli időben nyilván sietős az ilyen), a BMW azonban még ott volt a fűben. Meg még két barátja, a járdán, szolidaritásból. Csupa-csupa fekete bömös, csupa-csupa fekete hajú bámészkodóval.

A sofőr a helyszínelő Astra hátsó ülésén, talán tolmácsra várnak, talán csak nyugtatják a középkorú hölgyet. Hogy mi történt? Ők sem értik. Jött Kőbánya felől, aztán egyszer csak megpördült, fordult 180 fokot, át három sávon, aztán bumm, és spricc.

A Hetes és a tűzcsap 22

Röptében egy siheder fácskát is kidöntött az autó, de talán nem is tudja a vezető, mekkora szerencsére volt. Centikkel csúszott el egy derékvastag  törzsű örökzöld mellett, pont ott, ahol a tízcentis padkakövek valamiért szinte a föld szintjéig süllyednek – se előtte, se utána, csak itt.


A parkolást gátló gigantikus alumínium U-kapcsok sora fél méterrel később kezdődik, azok mögött gázcsap. Egy tűzcsap annál mégis jobb.

Szóval ha elveszíteném az uralmamat az autóm felett, csak ide szeretnék érkezni. Lehetőleg azelőtt, hogy visszarakják a helyére a tűzcsapot, mert onnantól megint macerás egy cseppet a dolog. Vagy fenn hagynám a téli gumit, és nem dobnám el az autót. Tényleg nem tudom.