Három sorozatgyártású alapmodell mellett bármilyen őrültséget hajlandó elkészíteni a kaliforniai Icon tuningcég, amely klasszikus, öreg autókat épít át a modern kor követelményeinek megfelelő masinákká.
Így született meg ez a Dodge kisteherautó is, amelyet eredetileg a tavalyi SEMA tuningkiállításon mutatott be majdnem kész állapotában, és amely most már készen várja, hogy megrendelője elvigye – alkotója legnagyobb bánatára. Bár a pénz alighanem kárpótolja majd az elválás fájdalmáért: Jonathan Ward 280 000 dollárt (64,4 millió Ft) kért el ezért az autóért.
Ennyi pénzből egy maroknyi szupersportkocsin kívül bármi kijönne a világon – még egy ugyanilyen járgány azonban biztosan nem.
A Dodge D-széria eredetileg szimpla fülkével készült, soros hathengeres vagy V8-as benzinmotorokkal, háromfokozatú automata sebességváltóval. Ehhez képest az Icon átépítése egy 5,9 literes sorhatos Cummins dízelt kapott, 575 lóerővel és 1322 Nm (!) nyomatékkal, ami gyakorlatilag feleslegessé teszi a hatfokozatú kézi váltót.
A fényszórók LED-es egységek, a küszöbből az ajtók nyitásakor fellépő bújik elő, a műszerfal pedig digitális központi kijelzőt rejt.
Az oldalablakok a felhőkarcolók építésénél használatos, fényvisszaverő üvegből készültek, a kapcsolókat pedig kézzel faragja ki az alkotó, akinek járműveiért a felfoghatatlan árak (a Toyota Land Cruiserre épülő alapmodellje 130 000 dollárba, azaz 30 millió forintba kerül) ellenére tolonganak a vevők.
Ja, a Rolls-Royce alkatrészek? Ezek bizony körbeveszik a sofőrt: a legendás brit márka valamelyik modelljéből származnak a vaskos birkabőr szőnyegek, illetve a tető kárpitozására használt bivalybőr.
Hiszen azért, mert valaki pick-uppal jár, még lehet igényes.
Forrás: Detroit News