Igazán büszke lenne a 25 éve elhunyt legenda, Enzo Ferrari, hogy 1929-ben megalapított cége a mai napig a világ egyik legnívósabb márkáját képviseli.
Enzo a nulláról építette fel versenyistállóját és az egyetlen olyan csapat volt, ami az elejétől fogva jelen van a Fomra-1-ben. 1950-óta összesen 16 világbajnoki címet szerzett meg az istálló, és olyan pilóták versenyeztek az ágaskodó ló színei alatt, mint Phil Hill, Niki Lauda, a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher, Kimi Räikkönen vagy Fernando Alonso.
Luca di Montezemoló, a Ferrari jelenlegi vezetője a napokban így nyilatkozott:
„Sokkal tartozom neki a bátorságáért, és azért, amiért megmutatta azt, hogy az ember a legnehezebb időkben is nézhet előre és végezheti a munkáját a lehető legmagasabb szinten. Az íróasztalomon a mai napig ott van az alapító képe, amire minden fontos döntés meghozatalakor rápillantok, és felteszem magamnak a kérdés, hogy vajon, ő mit tenne a helyemben?”
„Mindig Enzo története lebeg a szemem előtt, ő ugyanis valóra tudta váltani az álmait, hiszen fantasztikus autókat hozott létre, és megteremtette az azokat körülölelő szenvedélyt, ami szerencsére az összes férfiban és nőben megtalálható, aki a Ferrarinál, a Ferrariért dolgozik.”
Enzo Ferrari szenvedélyét, a versenyzést abból finanszírozta, hogy sportautóit sokszorosította és jó pénzért árulni kezdte. Az emberek pedig vitték és viszik is, mint a cukrot. De vannak akik nem elégednek meg a gyári modellekkel és úgy gondolják, hogy plusz egyediséget kell varázsolniuk, az egyébként is feltűnő Ferrariknak, legyen szó bármelyik típusról.
Itt van például ez a 673 lóerős, arannyal bevont 599 GTB, ami London utcáin tűnt fel először, 2011-ben. Nincs is tökéletesebb hely ilyen erős, méregdrága Ferrarit pörgetni, mint az angol főváros.
Pár éve egy szuperlimitált szériát készített az 599 GTB Fioranóból a Ferrari. China Limited Edition névre keresztelték az újdonságot, amelynek megalkotásához a kínai művész Lu Hao adta a nevét. A sorozatgyártású példányok kéttónusú fényezéssel készültek, a Rosso Fuoco nevű alapszínhez ezüstre festett tető társult. Azonban egy darab a többinél is értékesebb volt, ugyanis az árverésre kerülő példány a Song-dinasztia híres porcelánjait idézi. Ez a példány 1,7 millió dollárét talált gazdára. (átszámítva 383 millió forint)
A 2009-es Milliomosok Vásárát Amsterdamban rendezték, ahol Ton Pret, a festő találkozott egy kortárs holland művészeteket kedvelő és egyben milliomos emberrel. A beszélgetésük odáig fajult, hogy megkérte, pingálja ki az unalmas, gyári sárga színű F355 GTS-ét saját stílusában, mindenféle korlátozás nélkül.
A gyári 599-es önmagában is feltűnő jelenség, egy szaúd-arábiai tulajdonos azonban tett róla, hogy autója után az átlagosnál is többen forduljanak meg. Az egész karosszériát lekrómozta, gyakorlatilag bebiztosítva, hogy a sportkocsira napszemüveg nélkül ne lehessen ránézni a tűző napsütésben.
Hiába ástam az internet legmélyebb bugyraiba, cikkem utolsó autója is egy 599 GTB. Úgy látszik nagyon népszerű ez a típus, ha a fényezés átalakításáról van szó. Íme egy fekete, bársonnyal beborított maranellói paripa.