A motorsportok királykategóriáiban – WRC, Forma-1, Nascar, SBK, stb. – ma már annyira ritka a női versenyző, mint a fehér holló (Susie Wolff az egyik ilyen kismadár), pedig mennyivel élvezetesebb lenne, ha futam után az autóból, nem Vettel vagy Alonso csatakokban lógó fürtjeit kellene bámulnunk, hanem egy csinos női arcvonást, aminek még jól is áll a verseny utáni kimerültség.
Régebben több próbálkozása volt a gyengébbik nemnek mint manapság, hol nagyobb, hol kisebb sikerrel. Például a Forma-1-ben 17 futamon is részt vett Lella Lombardi, akinek a 6. hely volt a legjobb eredménye az 1975-ös Spanyol Nagydíjon.
Vagy meg lehet még említeni Divina Galica-t, aki 1977-ben második lett Tony Trimmer mögött a brit Aurora F1-es szériában, majd a következő évben visszatért a Forma-1-be a Hesketh csapatával. Miután sem az Argentin, sem a Brazil Nagydíjon nem került be az indulók közé, Divina visszatért az Aurora-sorozatba.
Viszont most távolodjunk el a teljesen aszfaltozott versenyektől kicsit, és kukkantsunk be a rally világába. Itt találunk egy olyan nevet, aki igazi példaképként ragyog és a nők hírnevét öregbíti a technikai sportokban. Nem más Ő, mint Michéle Mouton.
A francia származású hölgy a legsikeresebb női versenyző a rallysportban. 1974 és 1986 között vett részt a rali-világbajnokság futamain. Ez idő alatt ötven versenyen indult, százhatvan szakaszon lett első, kilenc alkalommal állt dobogón és négy győzelmet szerzett. Az 1981-es San Remo-ralin elért győzelmével ő volt az első és máig az egyetlen nő, aki nyerni tudott rali vb versenyen.
Legelőkelőbb összetett világbajnoki helyezését az 1982-es szezonban érte el, amikor is a második helyen zárta az évadot. Karrierje során több legendás versenyen indult el. 1975-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson, 1985-ben pedig első nőként megnyerte a Pikes Peaket.
Olyan pokolian erős autókkal versenyzett, mint például a 630 lóerős Audi Quattro S1, a Peugeot 205 T16, a Lancia Stratos vagy a 220 lóerős Fiat 133 Abarth. Legutóbb 2010-ben láthattuk murván csapatni, egy 911-es Porsche ülésében.
De részt vett a 2010-es Bajnokok Versenyén is, ahol egy túl erősre sikeredett kanyarban fejre állította az Audi Quattrot.