Tagadhatatlan, hogy a Corvette az elmúlt 60 év legnépszerűbb sportautója volt Amerikában. Az új, 2014-es modellel, a Stingray C7-tel pedig szeretné is ezt az utat folytatni a gyártó.
A Stingray egyetlen igazi kihívója Detroitból származik és nem kevésbé elismert a gyorsétteremek országában, mint a Corvette, nem más ő, mint az SRT Viper. (A modellt 2013 előtt Dodge Viper néven ismerhettük.)
Több mint 600 lóerejével, V10-es 8,4 literes motorjával a Viper közel kétszer annyiba kerül, mint a Stingray, és a teljesítménye is inkább a ZR1 és Z06-os modellekkel van pariban. A 2014-es Corvette C7 pedig ezekhez képest „csak” 450 lóerőt birtokol, és az ára mindössze 51 995 dollár (12 millió forint). Az STR Viper 99 995 dollárról (23 millió forint) indul.
A tesztben lévő két autó egyébként nem az alapmodell. A Viper 101 990 dollár (23 millió forint), a Z51-es csomaggal felszerelt Stingray pedig 69 675 (15,7 millió forint). Elsőre azt mondanánk, hogy esélye nincs a kockás zászlós modellnek a viperával szemben, de nézzük meg a összehasonlító videót!
Gyorsulás
0-100: 3,7 másodperc Viper
0-100: 4,3 másodperc Corvette
1/4 mérföld: 11,7 másodperc / 202 km/óra Viper
1/4 mérföld: 12,3 másodperc / 182 km/óra Corvette
Fékezés:
100-0: 33,5 méter Viper
100-0: 30 méter Corvette
Erőhatások:
Kanyar erőhatások: 1,05 G Corvette
Kanyar erőhatások: 1,01 G Viper
Szlalom sebesség: 115 km/óra Viper
Szlalom sebesség: 118 km/óra Corvette
Teljesítménymérés
Dyno teszt: 411 lóerő, 5850 fordulaton Corvette
Dyno teszt: 558 lóerő, 6150 fordulaton Viper
A számok ugyebár nem hazudnak, ha versenypályán engednénk össze a két autót, a Corvette-nek csak akkor lenne esélye, ha igazán technikás, sok kanyarral taglalt aszfaltcsík szolgálna a megmérettetés helyszínéül, minden más esetben a Viper erőből, simán hozná a jobbik helyezést.