Egyre nehezebb igazán frappáns, eredeti és emlékezetes reklámfilmet, promóciós anyagot forgatni. A szép naplemente, a hörgő motor, a dinamikus vágás már senkit nem hat meg, több tízmillió forintból forgatott klipek törlődnek ki a nézők emlékezetéből abban a pillanatban, ahogy leforog az utolsó képkocka.
Ahhoz, hogy később, akár még évek múltán is fel tudjuk idézni, mire ment el a kreatív büdzsé, csírájában kell kiirtani a kiszámíthatóságot.
Így tett a McLaren is abban a filmben, amelyben egy 12C sportkocsi száguld végig egy versenypályán, tetejére szerelt, oldalra tekintő kamerával. A pálya szélén megfelelő helyközökkel elhelyezett, 680 darab poszteren egy előre leforgatott film képkockái láthatók, hatalmas méretben. Ezek előtt megfelelő sebességgel elhaladva a sok állókép folytonos mozgássá áll össze…
Az elv ugyanaz, mint amikor jegyzetfüzet lapjainak sarkára pálcikaembert rajzolunk, aki a füzetet végigpörgetve életre kel. Jó pár éve egyébként a budapesti hármas metró alagútjában vetítettek egy így elkészített fogfeke-reklámot, aki látta, alighanem ma is emlékszik rá.