Förmedvény módon összematricázott, hatalmas szárnyakkal, kályhacsőnyi kupifogókkal, fröccsöntött dísztárcsával és bólogatós kutyákkal, dobókockával felszerelt Ladákat láttunk már, talán túl sokat is. Elhanyagolt, félig szétrohadt, az utolsó kilométereit rugó orosz vasakkal is találkozhatunk sajnos, ezek talán még sokkal szívbemarkolóbb látványt nyújtanak, mint a borzasztó tuningok. 
De hála az égnek, vannak igazán rendes emberek, akik fel tudják mérni ésszel ezeknek az autóknak az eszmei értékét és fantasztikus, letisztult, ízléses tuningot hajtanak végre rajtuk. De befejezem a billentyűkoptatást, lássunk is valamit!
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 1
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 33
Lamborghini stílusú ajtók, Porsche fékrendszer, 18 colos felniken 225/40-es abroncsok, teljes bukócsövezés, Recaro ülések, és ha minden igaz, akkor egy Nissan Skyline RB26DETT motor, ami nem kevesebb, mint 280 lóerő teljesítményű. Ennél a felsorolásnál több nem is hiszem, hogy szükséges. 
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 34
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 35
Az egyik legszebb Lada, amit eddig láttam, persze csak a gyári állapot után, ez a hófehér angyal. Sajnos eléggé a porba van ültetve ahhoz, hogy itthon lehetetlen legyen vele közlekedni. 
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 36
Ültetett változatokból találtam egész csokorra valót, ezt a stílust az egyszerűsége miatt szeretem. Nincsenek csiricsáré szárnyak, kidudorodó karosszériaelemek, csak a szépen polírozott gyári forma, pár centire a talajtól, és valami csinos felni. 
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 37
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 38
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 39
A Lada Niva nem csak Kelet-Európában és Oroszországban ismert, még olyan helyekre is eljutott, mint Ausztrália, csak ott Bushmann néven forgalmazták. Egy ausztrál tuningcég pedig ezt a modellt választotta, hogy építsen belőle egy pokoli dragstert. 
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 40
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 41
Elöl 18, hátul 22 colos krómfelnik kölcsönzik a nem mindennapi látványt, a motortérben pedig az 1,6-os négyhengeres lecserélődött egy 5,0 literes V8-as blokkra. Ez a kombináció egészen 2010-ig maradt így,  mikor a PROBAG cég teljesen megújította az orosz sárzabálót. Az 5 literes szívet felváltotta egy 7,1 literes, a turbó helyét dragsterekben használatos Chevy 871-es kompresszortorony vette át, az üzemanyagot pedig metanolra cserélték.
Ízléses Ladák csajozáshoz és bármi máshoz 42
Ha esetleg kedvet kaptál, és belevágnál egy Lada testreszabásába, akkor azt még elárulom, hogy 1500-ös Ladákat, már 200-300 ezer forint között találtok használtan. Jó állapotú, nem túl öreg Nivákért már mélyebben bele kell túrni a zsebbe, 500 ezer környékén érdemes nézelődni, ha nem szeretnénk hetente szerelőhöz járni vele.