Szerencsés flótások vagyunk. Andris kollégánk nemrég taposhatta az Alpokban egy igazi poszterálom, az Audi legendás sport quattrójának pedálját kéjes mosollyal. Volt kalandunk a Porsche 964RS volánja mögött is, pénteken pedig az Alfa Romeo feltámasztásáért felelős eszement kemény 4C-t vezethettem a baloccói tesztpályán.

Nem hencegésképp írtam mindezt, imádjuk az autókat, tudunk lelkesedni egy ízléssel rendben tartott Volkswagen Golfért is, de a felsorolás hűen mutatja, miért nem kapjuk elő a fényképezőt, mikor elzúg mellettünk egy Porsche, vagy feltűnik egy M3-as BMW. Viszont pénteken egy igazi olasz iparművészeti alkotás gurult előttem, ezért izgatott kamaszként kotortam elő a mobilomat. Legyen bármilyen homályos, bármilyen esetlen, erről a gépről kép kell! Ez egy LaFerrari, a csúcsok csúcsa, élőben, mozgásban, az oroszlánbarlang kapujában!

A jelenlegi olasz csúcsmodell hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot. Ahogy ez a XXI. századi reneszánsz high-tech szobor tizenkét hengerre hangolt klasszikus érces üvöltéssel előz egy trágyával megrakott traktort, szűk olasz mellékutakon, az szürreális élmény. Amit meg kellett osztanom veletek. (bocsi, a videóban nincs benne a traktoros jelenet, sőt főleg szélzaj az egész, de mentségemre legyen mondva, hogy itt elvileg a fotózás is tilos :)

a videó a hirdetés után indul

Lalala? Mit tud a dallamos nevű olasz csúcsjárgány?

A 6,3 literes V12-es belsőégésű motor eleve rekordmagas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él.

Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei sem akármilyenek: elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják a brutális olasz gépet. A fioranói gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.