Miután Ferruccio Lamborghini 1993-ban elhunyt, a hajós világ szent Grálként kereste, de nem találta a legendás mérnök egykori hajóját, a két darab V12-es motorral szerelt Riva Aquarama Lamborghinit. A kishajó húsz éven át pihent (és rohadt) egy kikötő sarkában, ponyvával letakarva, míg végül egy holland gyűjtő rábukkant és teljes szépségében helyreállította azt. 

A népszerű Riva motoros yachtok leggyorsabbikát a Lamborghini alapítójának kérésére készítette el a gyártó. Most, 45 évvel később teljes részletességgel helyreállították a 700 lóerős, 48 csomó végsebességre képes hajót.
Két Lamborghini motor egy favázban 25
A három éven át tartó restaurálást alapos kutatómunka előzte meg, amelynek során a munkát végző Riva World műhely munkatársai például többször ellátogattak a Ferruccio Lamborghini múzeumba, ahol a dokumentumokat keresték, majd tanulmányozták azokat. 
Nem volt indokolatlan ez az alaposság, mert míg a hajótest és a kabin helyreállításában komoly rutinja volt a társaságnak – a lecsiszolt testet 25 rétegben lakkozták, a kabint csavarjaira szedték, helyreállították, kipótolták, újrakrómozták, majd összeállították -, a motor teljességgel egyedülálló volt a Riva Aquaramák történetében. A szokásos dupla V8-as motor helyett ugyanis Ferruccio hajójában a márka legelső modelljéből, a 350 GT-ből (nyitóképünkön a háttérben) származó, 12 hengeres óriások dolgoztak. 
Két Lamborghini motor egy favázban 26
A restaurátoroknak akkora szerencséje nem volt, hogy a múzeum adjon nekik motort, de végül sikerült vásárolniuk kettő példányt, amelyeket a múzeumban kiállított, a speciális hajózási követelmények szerint átalakított blokk alapos elemzése és modellezése nyomán sikerrel felkészítettek a vizes bevetésre. 
A munkában Lino Morosini, a Riva motorrészlegének egykori feje, a Lambo-motoros hajó projektjének vezetője, valamint Bob Wallace, a Lamborghini egykori fejlesztőmérnöke és tesztpilótája segítette a csapatot. 
Két Lamborghini motor egy favázban 27
A végeredmény minden fáradságért kárpótolta a csapatot: a két darab 4.0 V12-es blokk (az egyiknek meg kellett fordítaniuk a forgásirányát, hogy egymással szemben foroghassak a hajócsavarok), darabonként hat-hat Weber karburátorral ugyanúgy 350-350 lóerőt adott le, mint 45 éve; a lehengerlő teljesítmény a „mezei Rivák” 40 csomós (74 km/óra) végsebessége helyett a vízen szédítő 89 km/óra végsebességet tettek lehetővé.
Az alábbi videón a helyreállítást követő egyik első teszt látható és főleg hallható…