Először idén június táján bukkant fel, az itt láthatótól kissé eltérő kivitelben. Szeptemberben gazdája elárverezte, a minimumár kétszereséért, de a történet folytatódik: az UFO-autó nem egyedi darab, bár aligha készül belőle két egyforma példány.
The Car Factory: a floridai Michael Vetter csak így nevezi autóépítő vállalkozását, amelynek kapuján az elmúlt húsz év során mintegy hatvan jármű gördült ki. A legutóbbi és minden bizonnyal leglátványosabb ezek közül ez az ETV, azaz extra terrestrial vehicle – magyarul földönkívüli autó.
Az biztos, hogy rászolgált a nevére: a karosszéria csupa ív, sehol egy szöglet, eltekintve persze a hajtáslánc-donor Chevy előtt tisztelgő hűtőmaszktól. Az erőforrás maga egy négyhengeres, 2,2 literes benzinmotor, ami önmagában nem hangzik nagyon izgalmasnak, ezért az alkotó kompresszort szerelt rá. Így, 270 lóerővel már becsületesen halad a járgány, akár közúton, hiszen az ETV vizsgáztatható, legalábbis az Egyesült Államokban.
Az acél csőváz köré szerelt üveg- és szénszálas lemezek mögött egy teljesen átlagos kisautó kezelőfelülete rejlik; egyetlen extravagáns részletként a középkonzolba beépített, kivehető iPad táblagéppel. A manőverezést két kamera segíti: az egyik a tolatásban segít, a másik előre tekint, nehogy lejárdázza az autó formás orrát a vezető.
Vetter szeptemberben százezer dolláros (22 millió Ft) minimumárral tette fel az autót az eBayre. Hetvenegy licit érkezett az extravagáns jószágra, az árverés végén csaknem kétszer ennyiért, 190 000 (42 millió Ft) dollárért vitte el valaki az űrkocsit. Ennyiért azért ennél jóval komolyabb sportkocsit is lehetett volna venni – de feltűnőbbet semmiképp!
És hogy miért írunk egy olyan autóról, aminek a híre már kétszer körbejárta a világot, és el is adták? Mert alkotója az árverés lezárásakor ígéretet tett arra, hogy a közeljövőben újra megépíti E.T. kocsiját. „Nem átalakító készletről van szó, hanem az utolsó csavarig, a vonatkozó szabványok szerint megtervezett és legyártott autóról” – mondta, ami azt jelenti, hogy bármikor képes lehet még egyszer (vagy többször) elkészíteni ugyanezt a járművet. Ha tehát van fölös negyvenmilliód, plusz szállítás és vám, valamint nem félsz a kátyúktól és fekvőrendőröktől, hát rajta…
Képek: Matt Wetzel