Amikor a Toyota megújította észak-amerikai weboldalát, szokatlan opciót látszott kínálni vásárlóinak. A Corolla szedán konfigurátorának motorválasztó oldalán egy kéz egy hathengeres dízelmotort tartott, szelepfedelén a jól kivehető Mercedes-csillaggal. 

A vásárlók nem tudták, mire véljék a meghökkentő lehetőséget, különösen, mivel a Corolla motorkínálata egyetlen 1,8 literes négyhengeresre korlátozódik, automata vagy kézi váltóval. 
Mercedes-dízellel rendelhető a Toyota 1
Nagyon nem mindegy: balról a 132 lóerős Toyota 1,8-as, jobbról a 320 CDI 224 lóerővel, egy GL-osztály orrában

Nagyon nem mindegy: balról a 132 lóerős Toyota 1,8-as, jobbról a 320 CDI 224 lóerővel, egy GL-osztály orrában

Nagyon nem mindegy: balról a 132 lóerős Toyota 1,8-as, jobbról a 320 CDI 224 lóerővel, egy GL-osztály orrában


A németek nagy dízelje sem méretében, sem tömegében, de még konfigurációjában (az autó hossztengelyével párhuzamos főtengely, hátsókerékhajtás) sem passzolt volna a kompakt Toyotába, arról nem is beszélve, hogy az USA-ban egyetlen épelméjű ügyfél sem vásárolna személyautót dízelmotorral, bármennyire is szeretnék azt elérni a német prémium gyártók. 
Mint kisvártatva kiderült, nem is erről volt szó. Egyszerűen a weblapot fejlesztő cég hibázott: a kreatív tervek elkészítésekor, a koncepciót szemléltető elemként használták az internetről kopipésztelt motorfotót, amely aztán a végleges gyártás folyamán, a többszörös ellenőrzés és jóváhagyás ellenére úgy maradt. 
A tévedést mostanra korrigálták, minden érintettől bocsánatot kértek, a világ megy tovább a megszokott kerékvágásban. Legfeljebb néhány autóbolond kapott ötletet egy szokatlan, nehezen kivitelezhető, ám annál izgalmasabb átépítésre…
Forrás: Autonews