Előfordult már, hogy megláttatok egy rommá tört autót és azt gondoltátok, ez úgy néz ki, mintha művészeti alkotás lenne? Ha igen, akkor elárulom, hogy nem vagytok egyedül, hiszen sokan vannak akik értékelik az összezúzott autók esztétikáját.
Mint például a francia művész, Bertrand Lavier, aki fogta a Ferrari Dino 308 GT-t, és a totálkárosra tört roncsait kiállította a párizsi FIAC-on (Foire Internationale d’Art Contemporain), Európa egyik legnagyobb kortárs művészeti vásárán. Laviert egyszerűen lenyűgözte a roncsautó szépsége, amely ezzel részévé vált az úgynevezett „ready-made” mozgalomnak, azaz a műalkotássá nyilvánított használati tárgyaknak.
A viseltes Ferrarit végül egy ismeretlen török gyűjtő megbízásából Yvon Lambert műkereskedő vásárolta meg 181 ezer eurós áron, ami átszámítva 53 millió forint. Az, hogy valaki miért adott ki ennyi pénzt a törött Dinóért, rejtély, hiszen durván 41 000 euróért (12 millió forintért) már príma, jól működő GT4-est is kaphatott volna.
A Ferrari Dino 308 GT4 egy V8-as benzinmotorral felszerelt 2+2 személyes középmotoros sportkocsi volt. A 308 GT4-est 1974-ben mutatták be, majd egy év múlva megjelent a kisebb motorral gyártott változata, a 208 GT4 is. 1980-ban a Ferrari Mondial váltotta fel a típust. Összesen 2826 darabot gyártottak a GT4 modellekből. A 308 GT4-t először Ferrari Dino márkajelzéssel árulták (Enzo Ferrari fia emlékére, akinek Dino volt a beceneve), majd később csak a Ferrari nevet használták. A GT4 az egyetlen sorozatgyártású Ferrari típus, amelynek formaterveit a Bertone készítette.