1838-ben találta fel Charles Goodyear - egy véleltennek köszönhetően-, a vulkanizálás folyamatát. Ezek után John Boyd Dunlop volt, aki gyáraiban a kerékpárokra szánt abroncsok mellett, már autókra is készített gumikat.
1838-ben találta fel Charles Goodyear - egy véleltennek köszönhetően-, a vulkanizálás folyamatát. Ezek után John Boyd Dunlop volt, aki gyáraiban a kerékpárokra szánt abroncsok mellett, már autókra is készített gumikat.
Fotó megosztása:
Az első belsőégésű motor Nikolaus August Otto nevéhez fűződnek (Otto-motór), és 1880-as évektől kezdve, napjainkig folyamatosan fejlődik.
Az első belsőégésű motor Nikolaus August Otto nevéhez fűződnek (Otto-motór), és 1880-as évektől kezdve, napjainkig folyamatosan fejlődik.
Fotó megosztása:
Legelőszőr Dorothy Levitt "A nő és az autó" című könyvében vetődik fel a visszapillantó ötlete 1906-ban, amit az autógyártók 1914-től már széria tartozékként szerelnek minden autóba.
Legelőszőr Dorothy Levitt "A nő és az autó" című könyvében vetődik fel a visszapillantó ötlete 1906-ban, amit az autógyártók 1914-től már széria tartozékként szerelnek minden autóba.
Fotó megosztása:
Először Ray Harroun használt visszapillantó tükröt versenyautójában, így helyettesítve a mellette helyet foglaló szerelőt. Mindezt az 1911-ben megrendezett első Indianapolis 500-as versenyen.
Először Ray Harroun használt visszapillantó tükröt versenyautójában, így helyettesítve a mellette helyet foglaló szerelőt. Mindezt az 1911-ben megrendezett első Indianapolis 500-as versenyen.
Fotó megosztása:
A legelső műszerfalba épített üzemanyagszint jelzőket az amerikai Studebaker autógyártó cég készítette.
A legelső műszerfalba épített üzemanyagszint jelzőket az amerikai Studebaker autógyártó cég készítette.
Fotó megosztása:
Az elektromos gyújtáskapcsoló a kényelmet hivatottak szolgálni, hogy ne kelljen a nehezen tekerhető kurblikkal szenvedni. 1920-tól már a Ford T-modellben is ilyet használtak. Manapság pedig már csak egy gomb megnyomására van szükségünk az indításhoz.
Az elektromos gyújtáskapcsoló a kényelmet hivatottak szolgálni, hogy ne kelljen a nehezen tekerhető kurblikkal szenvedni. 1920-tól már a Ford T-modellben is ilyet használtak. Manapság pedig már csak egy gomb megnyomására van szükségünk az indításhoz.
Fotó megosztása:
Francis W. Davis teherautó mérnök nevéhez köthető az első, autóban is prezentált szervokormány. Az 1926-os találmányára a és megépítőjére a GM azonnal le is csapott.
Francis W. Davis teherautó mérnök nevéhez köthető az első, autóban is prezentált szervokormány. Az 1926-os találmányára a és megépítőjére a GM azonnal le is csapott.
Fotó megosztása:
A világ első, kifejezetten autókba szánt, üzletileg is sikeres audiorendszerét, Paul és Joseph Galvin dobta piacra 1930-ban. Ez volt a Motorola 5T71-es modellje. Az első rádiót egy 1300 kilométeres úton tesztelték és hibátlanul működött.
A világ első, kifejezetten autókba szánt, üzletileg is sikeres audiorendszerét, Paul és Joseph Galvin dobta piacra 1930-ban. Ez volt a Motorola 5T71-es modellje. Az első rádiót egy 1300 kilométeres úton tesztelték és hibátlanul működött.
Fotó megosztása:
A modern, elektromos irányjelzők 1938 környékén kezdtek elerjedni.
A modern, elektromos irányjelzők 1938 környékén kezdtek elerjedni.
Fotó megosztása:
1939. november 4-én, a Chicagói Autószalonon mutatkozott be az a Packard modell, amelybe légkondicionáló berendezést építettek. Az autó motorjáról hajtotta készülék kapacitása 1,5 tonna jéggel volt egyenértékű, 24 órás folyamatos, nagy sebességű haladással.
1939. november 4-én, a Chicagói Autószalonon mutatkozott be az a Packard modell, amelybe légkondicionáló berendezést építettek. Az autó motorjáról hajtotta készülék kapacitása 1,5 tonna jéggel volt egyenértékű, 24 órás folyamatos, nagy sebességű haladással.
Fotó megosztása:
Az 1956-1959-es évjáratú Chryslerekben lemezjátszót szereltek a kesztyűtartó helyére. Forradalmi megoldásnak tűnt, az autósok élvezték is egy darabig, de aztán rájöttek, hogy ez mégsem az igazi, ugyanis az úthibáknak köszönhetően a tű folyamatosan elugrott a lemezről és bizony nagyon hamar cserére vagy felújításra szorult a szerkezet.
Az 1956-1959-es évjáratú Chryslerekben lemezjátszót szereltek a kesztyűtartó helyére. Forradalmi megoldásnak tűnt, az autósok élvezték is egy darabig, de aztán rájöttek, hogy ez mégsem az igazi, ugyanis az úthibáknak köszönhetően a tű folyamatosan elugrott a lemezről és bizony nagyon hamar cserére vagy felújításra szorult a szerkezet.
Fotó megosztása:
Ebben az évtizedben forradalmasították a sebességtartó automatikát, és a pohártartókat is.
Ebben az évtizedben forradalmasították a sebességtartó automatikát, és a pohártartókat is.
Fotó megosztása:
1959. augusztus 13. - ez tekinthető a korszerű biztonsági öv születésnapjának. Ezen a napon a svéd Kristianstad városának egyik autókereskedésébe egy új személygépkocsit szállítottak le. A járművet megrendelő tulajdonos nem ismert. Ez a Volvo PV 544-es modell volt az első gépjármű a Földön, melyet három pontos biztonsági övvel szereltek fel. Aznap új korszak kezdődött meg az autózás történetében.
1959. augusztus 13. - ez tekinthető a korszerű biztonsági öv születésnapjának. Ezen a napon a svéd Kristianstad városának egyik autókereskedésébe egy új személygépkocsit szállítottak le. A járművet megrendelő tulajdonos nem ismert. Ez a Volvo PV 544-es modell volt az első gépjármű a Földön, melyet három pontos biztonsági övvel szereltek fel. Aznap új korszak kezdődött meg az autózás történetében.
Fotó megosztása:
1964-ben Elkészül az első generációs blokkolásgátló, amelynek megbízhatósága még nem teljes. Azonban 1978-ra megkezdődik a blokkolásgátló fékrendszerek sorozatgyártása (Mercedes-Benz és BMW számára), immár tökéletesen megbízható rendszerrel. 1981-re elkészül a százezredik ABS.
1964-ben Elkészül az első generációs blokkolásgátló, amelynek megbízhatósága még nem teljes. Azonban 1978-ra megkezdődik a blokkolásgátló fékrendszerek sorozatgyártása (Mercedes-Benz és BMW számára), immár tökéletesen megbízható rendszerrel. 1981-re elkészül a százezredik ABS.
Fotó megosztása:
Íme a legelső CD lejátszó 1985-ből, amit a gyártósoron építettek be az autókba, azoknál a márkáknál ahol ez széria felszerelés volt.
Íme a legelső CD lejátszó 1985-ből, amit a gyártósoron építettek be az autókba, azoknál a márkáknál ahol ez széria felszerelés volt.
Fotó megosztása:
Az első elektromos autókat már az 1900-as évek elején feltalálták, de a modern kori járművek valóban 1990 környékén kezdtek elterjedni a világon.
Az első elektromos autókat már az 1900-as évek elején feltalálták, de a modern kori járművek valóban 1990 környékén kezdtek elterjedni a világon.
Fotó megosztása:
Az eredetileg katonai célokat szolgáló helymeghatározó-rendszer a 2000-es évektől kezdett el megjelenni az autókban, és a gyári rendszereket még a mai napig is borsos árú extrákként kínálják a gyártók, holott általában nehezen frissíthetőek és pontatlanok. Néha az okostelefonunk GPS-ével többre megyünk.
Az eredetileg katonai célokat szolgáló helymeghatározó-rendszer a 2000-es évektől kezdett el megjelenni az autókban, és a gyári rendszereket még a mai napig is borsos árú extrákként kínálják a gyártók, holott általában nehezen frissíthetőek és pontatlanok. Néha az okostelefonunk GPS-ével többre megyünk.
Fotó megosztása:
1962-ben a Philips bemutatta új termékét, amit kazettának nevezünk. A hivatalosan Compact Cassette névre hallgató hanghordozó eszköz rohamosan terjedni kezdett. Erre a lehetőségre csapott le aztán a gyártók java része, és kezdték el a ma ismert autóba szerelhető rádiós magnók gyártását a hetvenes években.
1962-ben a Philips bemutatta új termékét, amit kazettának nevezünk. A hivatalosan Compact Cassette névre hallgató hanghordozó eszköz rohamosan terjedni kezdett. Erre a lehetőségre csapott le aztán a gyártók java része, és kezdték el a ma ismert autóba szerelhető rádiós magnók gyártását a hetvenes években.
Fotó megosztása: