1987 óta, minden egyes Toytoa Corolla generáció elhalványítja annak az egyszerű, még csak szépnek sem mondható járműnek az emlékét, amely az utolsó olyan kisautó volt, amit családok számára terveztek, orrmotorral hátsókerék-hajtással (kivéve Szovjetuniót). Ennek ellenére mégsem a közös kirándulások, vagy a hétvégi bevásárlások miatt emlékszünk a Corolla GT AE86-ra, hanem a kilincsel előre való autózás ikonjaként.
Ha nem is az európai, de a japán gyerekek falán jó eséllyel találhatnánk még ma is kiragasztott AE86 posztereket, nálunk inkább Lamborghinik és Ferrarik szolgáltak tapétakén. Ahogy nekünk is csak vágyálom kategória az olasz istállók modelljei, úgy álmodoztak a szigetország lakói a hacsi-rokuról (japánul 86), és teszik ma is, hiszen már nagyon ritkán bukkanni nem szétrohadt, nem leharcolt darabra. Annyi a különbség, hogy most már nálunk is egyre több igény lenne az autóra. Mikor feltűnik szökőévenként egy-két megkímélt darab a hazai használtautó-piacon, pár óra múlva már ez az üzenet fogad: „A hirdetést eltávolították”
A Toyota megpróbálta feléleszteni a márka mélyen szunnyadó sportos lelkületét, így megépítették a GT86-ot, ami úgy tűnik, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket, de erre térjünk vissza minimum 15 év múlva.
Nemrég pedig napvilágra került egy videó, egyenesen Japánból, amin durván hét AE86 hatchback-et láthatunk, gazzal benőve, az örökkévalóságnak címezve, az őrült drift futamok nyomait viselve, egy bolt mögötti elhagyatott telepen.
Márka-fanatikusok számára igazi horrortörténet, keményebb, mint a láncfűrészes mészáros. Nem úgy néz ki mintha bárkit is érdekelne, hogy mi lesz a zombi autók sorsa, tehát nem csodálkoznék, ha így a videó után, egy csapat elszánt fiatal meglátogatná a temetőt, és nem riadna vissza a hullarablástól.
A Corolla AE86-ot 1983 és ’87 között gyártották, két fajta karosszéria típussal volt elérhető, a 3 ajtós hatchback és a 2 ajtós coupé formájában. Motorháza alatt 1,6 literes, 4A-GE kódjelű 130 lóerős szív pihent, amit az első generáció MR2-ben is használtak. Mindehez öt sebességes manuális váltó társult, amiből a későbbi években automata is létezett.