A nyolcvanas évek óta nem pattant ki olyan jármű a mérnökök fejéből, mint az Alfa Romeo Alfasud Sprint 6C, ami végül soha nem állhatott rajthoz, pedig arra tervezték, hogy a Peugeot 205 T16, a Renault 5 Turbo, az Audi Quattro vagy a Porsche 959 ellenfele legyen. 
Az elefeledett Alfa sportkocsi 1
Az elefeledett Alfa sportkocsi 13
Ha az autósportnak létezik vallása, akkor a nyolcvanas évek ralija, egészen pontosan a B-csoport első vérig tartó küzdelmei. A józanság messze elkerülte akkoriban a pályákat, a versenyzők  pengeélen autóztak, nem murván. A félezer lóerős autókban dőlt el, hogy ki rendelkezik emberfeletti képességekkel, hiszen aki itt hibázott, annak jó eséllyel az volt élete utolsó adrenalin-mámorban eltöltött pillanata.

Az elefeledett Alfa sportkocsi 14
Pontosan ezért építették meg 1983-ban az Alfasud Sprint 6C-t, hogy ebben a kategóriában mutassa meg mit tud talajon. Azonban ahhoz, hogy egy autó megkapja a B-csoportos rajtengedélyt, széria változatából minimum 200 darabot kellett volna legyártani, a piac számára. Sajnos az Alfa Romeo gyár akkoriban még az állami tulajdonú IRI (az olasz kormány által, a globális válság miatt nehéz helyzetben került vállalatok segtésére létrehozott szervezet) fennhatósága alá tartozott, akiknek nem volt túlzottan jó a gazdasági helyzetük, így a 200 darabos terv soha nem valósut meg.
Az elefeledett Alfa sportkocsi 15
Összesen két prototípus készült el a Sprint 6C-ből, ami a széria Sprintekhez képest elég nagy technikai különbségeket mutatott. A jól megszokott boxermotor helyett 2,5 literes V6-os, GTV6 került a motortérbe, vagyis egészen pontosan a hátsó üléssor helyén alakították ki neki a helyet, így a középmotoros kategóriába sorolható. A zajszigetelés érdekében pedig, az első ülések és a motortér közzé, üveglapot építettek be.
Az elefeledett Alfa sportkocsi 16
Megkülönböztetni nem volt nehéz boxeres testvérétől, hiszen számos alkatrészében különbözött tőle. Szélesebb kerékjárati íveket, könnyűfém kerkeket, nagyobb hűtőrácsot, színre fújt lökhárítókat kapott, a speciális hátsórészen pedig levegőbeömlő nyílások voltak. A legfontosabb különbség azoban, hogy a 6C hátsókerék-hajtású volt. Ha hinni lehet a forrásoknak, az olasz mindössze 990 kilogrammot nyomott. 
Az elefeledett Alfa sportkocsi 17
Nagyon kevés információt találni az autóról, de az biztos, hogy az Alfa Romeo házi tuningcége, az Autodelta készítette. Vajon az emberiség létre tud még hozni valami hasonlót, földi létünk hátra lévő részében?
Ezen a videón pedig egy autókiállításon látható a 6C. Sajnos franciául nem tudok, de aki igen, annak még élvezetesebb lesz.