A múlt héten került megrendezésre Las Vegasban a híres SEMA Show, ami évről évre felvonultatja az autós világ legdurvább tuning gépeit, gyáriakat és különböző cégek, garázsok által megvadított modelleket egyaránt. Bátran állíthatjuk, hogy a világ legszínesebb autós kiállításáról van szó, a standokon számos gyártó bemutatkozik, és nem számít, hogy sportosra faragott családi egyterű, pokolian erős terepjáró, vagy a gyári állapotnál még jobban megbolondított sportmodellt visznek, itt mindnek van helye.
Helyet kapnak az igazi különlegességek is, mint például a hot-rodok és a porig ültetett járművek, amik mindig is kuriózumnak számítanak autós körökben. Persze csak akkor, ha igényesen vannak megépítve, de ezt inkább vissza is szívom, hiszen a SEMA azért nem egy átlagos rendezvény.
Dually Hauler
Jeb Greenstone, az amerikai Cutworm Specialties garázs tulajdonosa és ügyvezetője tervezte ezt a nem mindennapi járművet, amivel meg is nyerték a 2013-as SEMA ” Ride Your Hauler to SEMA” (csapasd dömperrel a SEMA-ra) versenyét, így kiemelt helyet kapott a Las Vegas Convention Centerben.
Greenstone elmondása szerint az autó megtartja a stílus jellegzetességeit, ugyanakkor egyedi megoldások is megtalálhatóak rajta. Az első futómű hosszan előre van nyújtva, hátul pedig négy darab kerék feszül az aszfaltra. A teljes alumínium váz az 1930-1931-es Ford Model-A kisteherautó tervei alapján készült, a felfüggesztések, tengelyek és a kerékrögzítő anyák pedig mind saját fejlesztések. A motor egy 1967-es Lincoln 460 V8, ami 575 és 600 lóerő között teljesít.
A belső teret kézzel készítették, beleértve az ülést, a műszerfalat, a kormánykereket és még pedálokat is. A Dually Hauler elkészítése nagyjából hat hónapját vette igénybe a hayesville-i műhelynek.
1965 Ford Mustang
Nem tipikus hot-rod, de mindenképp helye van a cikkben a Ring Brothers motorház nélküli, teljesen szénszálas Mustangjának. Maga az autó pár centivel szélesebb, mint az eredeti modell, így még robusztusabb hatást kelt.
Mivel az izomkolosszust a komplett első borítástól megszabadították, csupasz valójában láthatjuk a V8-as kompresszoros motort. Fontos még megemlíteni, hogy hátulra független felfüggesztést kapott, aminek a magassága állítható.
1969 Ford Torino Talladega GT Special
A Rad Rides by Troy csapat készítette el a hatvanas évek NASCAR-autóira emlékeztető Fordot. Akkoriban olyan híres pilóták versenyeztek a sorozatban, mint Mario Andretti, Dan Gurney és David Pearson.
A GT Special motorháza alatt egy Ford Boss 429-es blokk lapul, ami különböző átalakításoknak köszönhetően 750 lóerőt küld a hátsó kerekekre, mindezt egy 5 fokozatú Termec váltó segítségével. A külső megjelenést két egyedi szín kombinációja dobja fel, méghozzá a „Tennessee Whiskey-arany” és „daytonai homok” árnyalatok. Milyen menő nevük van már, ki ne szeretne ilyen színt verdájára?
1951 Studebaker
Az autó érdekessége, hogy 1951-ben a Studbaker amerikai autóvállalat nem gyártott fabetétes autót, pláne nem olyat aminek kupéformája volt, így a Hill Rod & Custom elkészítette a klasszikus forma egyedi változatát, aminek V8-as motorját egy Ford Edselből kölcsönözték.
Thriftmaster
A gyönyörű pick-up alapja a Chevrolet 3100, a hatalmas, domború motorház alatt 5,3 literes V8-as 315 lóerő motor található, ami igény szerint 435 pacira bővíthető egy Magnuson kompresszor-rendszerrel.
A vásárlók ötfokozatú manuális, vagy négysebességes automata váltóval rendelhetik. A külsőre klasszikus kinézetű jármű bizony modern technikákkal van felszerelve: négy tárcsafék segíti a megállásban, független első felfüggesztést kapott, Kenwood navigációs rendszert és internetelérést, fedélzeti wi-fivel megtámogatva.
Az üléseken bölénybőr feszül, amit kézzel késztettek és varrtak, így ezzel, és a fent említett csomaggal, az autó 220 000 dollárba kerül, azaz közel 50 millió forintba.
A kiállítás ideje alatt pedig a platón helyet kapott az Icon cég elektromos bringája is, az E-Flyer. Mindössze ötven modellt gyártottak belőle, és mindegyik ugyanebben a retro stílusban készült. Az akksival 65 kilométert utazhatunk egy feltöltéssel, csúcssebessége pedig 60 kilométer/óra körül mozog. A váz alumíniumból, a villák acélból készültek. Ára átszámítva 1 millió forint.