Pontosan az alábbi videóban látható körülmények uralkodnak a hazai utakon is, ezért nagyon oda kell figyelni a ködös, nyálkás, esős időben. Jól bizonyítja a következő eset, hogy elég egy hirtelen mozdulat és máris kapaszkodhatunk a kormányba.
Óriási szerencséje volt a második autósnak, ha lehet így fogalmazni, aki az előző járműhöz hasonlóan szintén az árokban végezte, csak a túloldalon. A helyében én az autóból kiszállva az összes imát elmondtam volna amit csak tudok, mert az tuti, hogy az égiek ezen a napon vigyáztak rá. Persze nem kizárt, hogy így történt.
Remélhetőleg a legtöbben már felszereltétek a téli abroncsokat, ugyanis nem csak akkor kell használni, ha leesik a hó, hanem már 7 °C-fok alatt érdemes feltenni, mert ez az a hőmérséklet, ahol a nyáriak jócskán vesztenek rugalmasságukból, míg a téli gumik megtartják megfelelő tapadási képességüket, többek között a lágyabb keveréknek köszönhetően.
Ősszel arra is figyelni kell, hogy ebben az időszakban a Nap is alacsonyabban jár. Ha Nappal szemben haladunk, legyünk tisztában azzal, hogy a mögöttünk haladó jármű vezetőjét is elvakítja, ezért reakcióideje megnőhet, ne fékezzünk hirtelen, ha nem muszáj. Ugyanezen okból tartsunk nagyobb követési távolságot. Ha a Napnak háttal haladunk, akkor a szembejövő járművek vezetői látnak rosszabbul, amit szintén jó figyelembe venni, például mielőtt előzésbe kezdenénk.
A vizes aszfalt megnöveli a fékutat, különösen, ha falevelek is vannak rajta. Válasszuk meg úgy a sebességet és a követési távolságot, hogy le tudjunk fékezni a tisztán belátható útszakaszon!
Kerüljük a kátyúkat, mert a bennük összegyűlt víz miatt nem lehet felmérni a mélységüket. Autóúton közlekedve pedig a bekötőutakról felhordott sár okozhat kellemetlen pillanatokat. De a legfontosabb az, hogy a biztonsági öv mindig legyen bekötve!
Te betartod a megfelelő követési távolságot?
Igen, mindig
29% (2)
Általában betartom
43% (3)
Ha sietek néha rámászok másokra
14% (1)
Nem tartom be
14% (1)