Már 50 év telt el azóta, hogy John F. Kennedy, az Amerikai Egyesült Államok 35. elnöke merénylet áldozata lett. A 46 éves elnök 1963. november 22-én Dallasba látogatott, ahol az elnöki pár, valamint a texasi kormányzó és felesége nyitott tetejű kocsiban hajtott végig a városon. A konvoj a Dealey Plazánál járt, amikor helyi idő szerint 12 óra 30 perckor az ott álló tankönyvraktárból lövések dördültek. Az elnököt két találat érte, az egyik a nyakán, a másik pedig a fején. A harmadik golyó a texasi kormányzót sebesítette meg.
John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.
John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.

John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.

Jól példázza az eset, hogy a fontos államfők folyamatos veszélynek vannak kitéve, de mivel nem zárhatják őket a ciklusuk alatt egy páncélszobába, komoly intézkedésekre van szükség, hogy megvédjék az ország első emberét. Mivel az elnöknek számos nyilvános eseményen részt kell vennie, ezért a biztonság legerősebb bástyája maga az autó, amiben a helyszínre utazik. 
Így autóznak a világ urai 34
Az 1930-as évek óta az amerikai kormány megbízottja felel az elnöki szállítóeszköz használatáért, amely fejlett kommunikációs eszközökkel, speciális kényelmi funkciókkal, páncélzattal, az aktuális elnök vércsoportjának megfelelő vérrel, és különböző védelmi eszközök sorával van felszerelve. Az elmúlt évtizedek során mindig amerikai kocsit választottak, manapság pedig már tankokat megszégyenítő páncélzattal vannak ellátva Obama elnök autói. Összeállítottunk egy listát az Egyesült Államok elnökei által használt legérdekesebb hivatalos állami járművekből (Presidential state car).
William McKinley (1897-1901*) volt az első amerikai elnök, aki autót választott fő utazási eszközeként. Az őt követő Theodore Roosevelt (1901-1909) pedig már az első állami tulajdonú négykerekűt vette használatba, egy fehér színű Stanley Steamer-t.

William McKinley (1897-1901*) volt az első amerikai elnök, aki autót választott fő utazási eszközeként. Az őt követő Theodore Roosevelt (1901-1909) pedig már az első állami tulajdonú négykerekűt vette használatba, egy fehér színű Stanley Steamer-t.

Roosevelt utóda, William Howard Taft (1909-1913) a White Motor Company Steamer M modelljét vásárolta meg hivatali járműnek, és egy garázst is készítettet hozzá a Fehér Házban.

Roosevelt utóda, William Howard Taft (1909-1913) a White Motor Company Steamer M modelljét vásárolta meg hivatali járműnek, és egy garázst is készítettet hozzá a Fehér Házban.

Woodrow Wilson elnök (1913-1921) is jobban kedvelte a gépkocsikat, mint lovashintót. Ő volt az első állami vezető, aki az első világháború végén egy Cadillacben ünnepelhetett Boston utcáin.

Woodrow Wilson elnök (1913-1921) is jobban kedvelte a gépkocsikat, mint lovashintót. Ő volt az első állami vezető, aki az első világháború végén egy Cadillacben ünnepelhetett Boston utcáin.

1938-ban két Cadillac kabriót adtak át az amerikai kormánynak, a Queen Mary-t és a Queen Elizabeth-et. A 6,6 méteres és mintegy 3470 kilogramm súlyú autók brutális fegyverarzenállal és egy rádiókészülékkel is fel voltak szerelve. A két "királynő" Franklin D. Roosevelt (1933-45), Harry S. Truman (1945-53) és Dwight D. Eisenhower (1953-61) elnöksége alatt szolgáltak.

1938-ban két Cadillac kabriót adtak át az amerikai kormánynak, a Queen Mary-t és a Queen Elizabeth-et. A 6,6 méteres és mintegy 3470 kilogramm súlyú autók brutális fegyverarzenállal és egy rádiókészülékkel is fel voltak szerelve. A két „királynő” Franklin D. Roosevelt (1933-45), Harry S. Truman (1945-53) és Dwight D. Eisenhower (1953-61) elnöksége alatt szolgáltak.

A Pearl Harbor-i támadást követően a titkosszolgálat már másnap, 1941. december 8-án egy páncélozott 1928-as Cadillac 341A Town Sedan-t biztosított Franklin D. Rooseveltnek Az automobil korábban a legrettegettebb gengszter, Al Capone tulajdonában volt amíg a pénzügyminisztérium le nem foglalta.

A Pearl Harbor-i támadást követően a titkosszolgálat már másnap, 1941. december 8-án egy páncélozott 1928-as Cadillac 341A Town Sedan-t biztosított Franklin D. Rooseveltnek Az automobil korábban a legrettegettebb gengszter, Al Capone tulajdonában volt amíg a pénzügyminisztérium le nem foglalta.

Roosevelt addig használta Al Capone autóját, fel nem szereltek neki egy 1939-es Lincoln V12-est páncélozott ajtókkal, golyóálló gumiabroncsokkal és géppisztolyok részére készült tároló rekeszekkel. A Ford Motor Company az autót az elnöknek évi 500 dollárért (110 000 forint) adta kölcsönbe.

Roosevelt addig használta Al Capone autóját, fel nem szereltek neki egy 1939-es Lincoln V12-est páncélozott ajtókkal, golyóálló gumiabroncsokkal és géppisztolyok részére készült tároló rekeszekkel. A Ford Motor Company az autót az elnöknek évi 500 dollárért (110 000 forint) adta kölcsönbe.

1950-ben Truman elnök használt két 1950-es Lincoln Cosmopolitant. Később Eisenhower tanácsára az egyiket üvegtetővel látták el és "Bubble Top"-ra keresztelték. Ezt használta John F. Kennedy (1961-63) is, és egy alkalommal Lyndon B. Johnson (1963-69).

1950-ben Truman elnök használt két 1950-es Lincoln Cosmopolitant. Később Eisenhower tanácsára az egyiket üvegtetővel látták el és „Bubble Top”-ra keresztelték. Ezt használta John F. Kennedy (1961-63) is, és egy alkalommal Lyndon B. Johnson (1963-69).

Dwight D. Eisenhower elnök 1953-as beiktatási ceremóniáján a frissen gyártott Cadillac Eldoradóban utazott.

Dwight D. Eisenhower elnök 1953-as beiktatási ceremóniáján a frissen gyártott Cadillac Eldoradóban utazott.

John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.

John F. Kennedy limuzinja, amelyben a halálos merénylet érte, egy 1961-es Lincoln Continental kabrió volt. Az egyedi tervezésű járművet Hess & Eisenhardt tervezte meg az elnök számára. Az autó fel volt szerelve páncélzattal, légkondicionáló , elektronikus hírközlő berendezésekkel, golyóálló üveggel és ellátható volt kemény-tetővel is.

Richard Nixon (1969-74) elnöksége alatt egy szétcsúsztatható üvegetetős Linconlt használt, ami 1977-ig maradt szolgálatban.

Richard Nixon (1969-74) elnöksége alatt egy szétcsúsztatható üvegetetős Linconlt használt, ami 1977-ig maradt szolgálatban.

1983-ban Ronald Reagan (1981-89) elnökségének idején az ország első embere a Hess & Eisenhardt által épített Cadillac Fleetwood típusú limuzinnal közlekedett, amelyet 1983 februárjában, Reagan születésnapján állítottak szolgálatba. A 6 centiméter vastag golyóálló üveg, a nagy teljesítményű légkondicionáló rendszer és a kitűnő kilátást biztosító forma kényelmessé és biztonságossá tette az elnök utazásait.

1983-ban Ronald Reagan (1981-89) elnökségének idején az ország első embere a Hess & Eisenhardt által épített Cadillac Fleetwood típusú limuzinnal közlekedett, amelyet 1983 februárjában, Reagan születésnapján állítottak szolgálatba. A 6 centiméter vastag golyóálló üveg, a nagy teljesítményű légkondicionáló rendszer és a kitűnő kilátást biztosító forma kényelmessé és biztonságossá tette az elnök utazásait.

A Clinton-kormányzat (1993-2001) Cadillac Fleetwood Brougham után, George W. Bush (2001-2009) elnök a Cadillac 2001-es modelljét, a DeVille-t használta. A hátsókerék-hajtású limó 6350 kilogrammot nyom, ami jóval több volt, mint elődjeinek tömegét. Természetesen ugyan úgy páncélozott és mindenféle biztonsági berendezéssel ellátott modellről van szó.

A Clinton-kormányzat (1993-2001) Cadillac Fleetwood Brougham után, George W. Bush (2001-2009) elnök a Cadillac 2001-es modelljét, a DeVille-t használta. A hátsókerék-hajtású limó 6350 kilogrammot nyom, ami jóval több volt, mint elődjeinek tömegét. Természetesen ugyan úgy páncélozott és mindenféle biztonsági berendezéssel ellátott modellről van szó.

Végül eljutottunk az Barack Obama (2009. január 20.-tól napjainkig) elnöki autójához, a "Beast"-hez, ami egy  Cadillac DTS alapokra épített limuzin. Összesen 12 darab készült a vadállatból, melynek fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, de csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm, ára pedig bőven 300 millió forint felett van, 1,5 millió dollár. Főbb jellemzői: szivárgásmentes tank, 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok, tűzoltó-berendezés, éjjellátó kamera, műholdas telefon, lőfegyverek, oxigénellátó rendszer, és százra nagyjából 16 másodperc alatt gyorsul fel.

Végül eljutottunk az Barack Obama (2009. január 20.-tól napjainkig) elnöki autójához, a „Beast”-hez, ami egy Cadillac DTS alapokra épített limuzin. Összesen 12 darab készült a vadállatból, melynek fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, de csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm, ára pedig bőven 300 millió forint felett van, 1,5 millió dollár. Főbb jellemzői: szivárgásmentes tank, 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok, tűzoltó-berendezés, éjjellátó kamera, műholdas telefon, lőfegyverek, oxigénellátó rendszer, és százra nagyjából 16 másodperc alatt gyorsul fel.

*- a zárójelben lévő dátumok az elnöki hivatalban eltöltött éveket jelölik.