Már 16 éve készül nagyjából változatlanul a legkeményebb Suzuki. Hiába, az igazi terepjáró modelleket nem szokás az átlagos autóipari 6-7 éves ciklusban váltogatni. És a Jimny, nézzen bármilyen ártatlanul is nagy szemeivel, vérbeli, kőkemény sárdagasztó. A következő videóból pedig kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét. 
A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. 
Kicsi a Suzuki, de bivalyerős 1
Kicsi a Suzuki, de bivalyerős 11
Az 1,3 literes, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor 85 lóerős, elméletileg nem is lenne kevés a kocsika súlyához, még autópályán sem. De egy olyan extrém rövid, terepre hangolt váltóval, amely a legmagasabb, ötödik fokozatban is 4500-on pörgeti szegény motort 130-nál, a Jimny nem igazán tud az aszfalt bajnoka lenni.
Kicsi a Suzuki, de bivalyerős 12
Bár a Jimny a klasszikus terepjárókhoz képest nem áll túl magasan a talaj felett, és terepszögei is csak az SUV-khez képest parádésak, a rendkívül rövid tengelytáv, a mindössze 1,6 méteres szélesség és a 3,5 méternél alig hosszabb kasztni páratlan erdőjáróvá teszik…
Nézd meg Ken Block brutális balesetét is! Kattints a képre!
Kicsi a Suzuki, de bivalyerős 13