Mikor az emberiség még csak kapiskálta, mi az a gőz, vagy a belső égés, egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy a fészerben megszületett szerkezeteknek négy kerékkel kell rendelkezniük. Persze a lovasszekéren négy volt, de ez nem jelentette azt, hogy a gépi erővel hajtott változatnak is annyi kell, hiszen gondoljunk csak a mutatványosok monociklijére, és mégis ki bringázik manapság egykerekűvel?
A pennsylvaniai (USA) York városában valószínűleg mindenki csak pislogott, mint hal a szatyorban, mikor meglátták az 1903-as Pullman Six-Wheelert, ami valószínűleg az első hatkerekű autó volt Amerikában. Forradalmi újításnak számított a modell, hiszen akkoriban „hagyományos” négykerekű gépjárműből sem volt túl sok az utcákon. Sajnos a gyár 1917-ben tönkrement, de beírták magukat a történelembe: ők okoztak York városában először autóbalesetet, amikor a sofőr figyelmetlenségből távíróoszlopnak ütközött.
Nézzük néhány példát arra, kik gondolták még jó öltetnek a kettővel több kereket.
Melyik tetszik leginkább?
Mercedes G63 AMG 6×6
29% (2)
Covini C6W
0% ()
Citroën Cruise Crosser
0% ()
KAMAZ 63968 Typhoon 6x6
14% (1)
Toyota Hilux 6×6
29% (2)
Range Rover Classic 6×6
0% ()
Renault 5 6x6
28% (2)
Tyrrell P34
0% ()
Pullman Six-Wheeler
0% ()