Képzeljünk el egy általános iskolai napot, ahol elsős kisdiákként felállít az osztályfőnők, és megkérdezi: „Mivel foglalkozik édesapád?”. Ha azt válaszolod rá, hogy „a Pagani hivatalos tesztpilótája”, még sokan nem fogják érteni – lehet, hogy az osztályfőnők sem -, de pár év múlva Te leszel a legnagyobb király a suliban, az tuti.
Davide Testi (a Pagani tesztpilótája) szép fokozatosan fertőzi meg kisfiát a sebességmámor vírusával, legutóbb például egy olaszországi eseményen ültette ölébe porontyát, és csapattak egyet a 740 lóerős Pagani Huayra szupersportautóval.
A Pagani Huayra hajtásáról 6,0 literes, duplaturbós V12-es AMG motor gondoskodik. Az autó súlya csupán 1350 kilogramm, amit egy kövér gázadásra 3,3 másodperc alatt lőhet ki 100 km/órára, hogy aztán végül elérje a 370 kilométeres óránkénti sebességet.
Az alapmodell ára több mint 1 millió euró (308 millió forint), ezt az összeget simán fel lehet tornázni különböző kiegészítőkkel és extrákkal 1 millió 339 ezer euróra, mindez forintosítva durván 400 millió magyar kreditet jelent.
Például a teljes karbon vázas kialakítás – ami a legdrágább extra -, 112 500 euró, amiből mondjuk lazán meg tudnánk venni egy 2012-es évjáratú Porsche Panamera GTS-t, ami 30 millió forint környékén mozog a használtan. Ha egyedi színű biztonsági övet szeretnénk a Huayrába, azért 850 eurót kell kicsengetnünk, amiből pedig egy bitang jó állapotban lévő Lada 2107-et lehetne venni 2015-ig érvényes műszakival, a kilencvenes évek elejéből, 250 ezer forint környékén.