Csak egy jelmondattal indítanám ezt a cikket: A Trabant élt, a Trabant él és a Trabant élni fog! Öt olyan Trabi következik, amit kötelező látnod, ha igazi rajongója vagy a keletnémet kisautónak. 

Aki gyári autókra számít, az csalódni fog, de a látvány és a hang mindenért kárpótol, ezt megígérhetem. 
1.- Ennek a turbós vadállatnak nem sok ellenfele van, az biztos.

2.- A Trabantra csak látványra emlékeztető jármű középmotoros és egy 2,2-es Honda-blokkot szereltek bele. A tuningolt motor, amely a hátsó kerekeket hajtja, normál helyzetben 270 lóerős, de nitróval 380-at teljesít. Nem meglepő, hogy 3,2 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből százra az amúgy továbbra is könnyű, 866 kilós kocsit. 

2010. október 3-án, azaz a volt NSZK és NDK Németországként való újraegyesítésének huszadik évfordulóján száguldott a rothenburgi reptér kifutópályáján a piros fenevad, hogy megemlékezzen az eseményről. Rekordot döntött. Maik és Ronny Urland, a jármű építői 250 km/órás végsebességet adtak meg, de a reptéren csak 235-re futotta. Ám ez is elég volt az új rekordhoz, hiszen a korábbi leggyorsabb Trabant 201,9 km/órával hasított. 

3.- Kétütemű hangorgia, ralistílusban.

4.- Amikor a német pehely- és nehézsúly egymásnak feszül. 

5.- Sok rajongónak nem lesz újdonság a következő videó, de ettől függetlenül megéri a lejátszásra kattintani, mert a látvány minden esetben lehengerlő! 1988-ban, Porsche Szuperkupa helyett nálunk egyedi szórakozást kaptak a Hungaroring nézői, vérszomjas Trabant-falka körözött, küzdött a pályán. 
A kamionverseny betétfutamaként látható négykörös „száguldás” igazi unikumnak számít, a nyeremény állítólag egy vadonatúj Trabant volt.