A napokban kifejtettem azt sajnálatos tényt, hogy a mai gyerekek úgy nőnek fel, hogy nem igazán ismerik azokat az autókat, amiket szüleik, nagyszüleik a KGST (Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa) hagyatékaként emlegetnek, és minden családban van egy jópofa ladás, vagy éppen trabantos történet.
Most azonban rátaláltam egy módszerre amivel könnyedén, játékos formában ismertethetjük meg a gyerekekkel a keleti blokk járműveit, azokon belül is a legnépszerűbbet, a Ladát. Ritka az olyan hátulgombolós, aki ne szeretne legózni, innentől kezdve már csak egy kis szülői kreativitásra van szükség.
Lada, VAZ, Zsiguli, nevezhetjük bárhogy, a lényeg nem változik: ladázni akkor is jó, ha csak a szőnyegen tudjuk tologatni.
A Lada Niva tagadhatatlanul a világ egyik legjobb és legnépszerűbb terepjárója, amit Magyarországra 1982-83-ban hoztak be először. Különleges kivitelei más-más néven futottak (országa válogatta), de lehetett platós, ötajtós limuzin, nyitott tetős, mentő vagy tűzoltó, mindegyikről a tipikus Niva-tekintet köszön vissza. Nincs ez másképp a legóváltozatoknál sem.