Népautónak tervezték a Trabantot, és ezt sikerült is elérnie a keletnémet VEB Sachsenring gyártónak, a legnépszerűbb modelljük a 601-es sorozat volt, amiből 2 774 821 darab készült.
Népautónak tervezték a Trabantot, és ezt sikerült is elérnie a keletnémet VEB Sachsenring gyártónak, a legnépszerűbb modelljük a 601-es sorozat volt, amiből 2 774 821 darab készült.
Fotó megosztása:
Ránézésre simán elhiszem, hogy ennél tökéletesebb autó nincs, ha beköszönt az apokalipszis. Két ütem, két henger, 4 sebesség, 26 lóerő. Mi kellhet még?
Ránézésre simán elhiszem, hogy ennél tökéletesebb autó nincs, ha beköszönt az apokalipszis. Két ütem, két henger, 4 sebesség, 26 lóerő. Mi kellhet még?
Fotó megosztása:
A P50-es Trabi napellenzővel a fején. A legelső szériák még az AWZ P50-es jelzést és emblémát viselték. Az ezek után következő széria már Trabant-típusú volt. Az első darabokat az NDK-ban 8 360 márkáért árulták, összesen 131 434 db készült belőlük.
A P50-es Trabi napellenzővel a fején. A legelső szériák még az AWZ P50-es jelzést és emblémát viselték. Az ezek után következő széria már Trabant-típusú volt. Az első darabokat az NDK-ban 8 360 márkáért árulták, összesen 131 434 db készült belőlük.
Fotó megosztása:
Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest: "Nápolyt látni és meghalni!" No persze odáig még hosszú az út, ami Trabival meg különösen az.
Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest: "Nápolyt látni és meghalni!" No persze odáig még hosszú az út, ami Trabival meg különösen az.
Fotó megosztása:
Nagyon népszerű volt a németeknél ez a megoldás, ilyen tetőre szerelhető sátrakkal indultak kempingezni. Így védték magukat attól, hogy a vadon élő állatok bemásszanak a sátorba.
Nagyon népszerű volt a németeknél ez a megoldás, ilyen tetőre szerelhető sátrakkal indultak kempingezni. Így védték magukat attól, hogy a vadon élő állatok bemásszanak a sátorba.
Fotó megosztása:
Ezzel járőrözni inkább élmény lehetett, mint kiváltság, hiszen nem éppen egy tekintélyparancsoló járműről beszélünk. 1987-ben, kísérleti jelleggel 5 darab rendőrautó készült, amelyek Drezdában, Lipcsében és Eberswalde-Finow-ban szolgáltak.
Ezzel járőrözni inkább élmény lehetett, mint kiváltság, hiszen nem éppen egy tekintélyparancsoló járműről beszélünk. 1987-ben, kísérleti jelleggel 5 darab rendőrautó készült, amelyek Drezdában, Lipcsében és Eberswalde-Finow-ban szolgáltak.
Fotó megosztása:
A Trabant legfiatalabb generációja, az 1.1, amiben már 4 ütemű motor duruzsolt. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo blokkot szereltek bele. Készült belőle puck up is, amiből összesen 2 darabot gyártottak. A négyüteműekből összesen 38 122 darab hagyta el a gyárat.
A Trabant legfiatalabb generációja, az 1.1, amiben már 4 ütemű motor duruzsolt. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo blokkot szereltek bele. Készült belőle puck up is, amiből összesen 2 darabot gyártottak. A négyüteműekből összesen 38 122 darab hagyta el a gyárat.
Fotó megosztása:
A 601-esből készült az úgynevezett Tramp, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára készült.
A 601-esből készült az úgynevezett Tramp, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára készült.
Fotó megosztása:
2009-ben mutatták be a jövő Trabant tanulmányát Frankfurtban. A villanymotoros prototípus jól néz ki, olcsón autózhatnánk vele, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, csak az ára volna piszok magas. A környezetvédelem jegyében egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor suttog az orrban. Az aszinkron villanymotorral 130 km/órás végsebességet ad meg a márkatulajdonos, hatótávolságként 160 kilométert. A sorozatgyártást 2012-re jósolták anno, de sajnos nem volt kapó az ötletre egyetlen nagyobb gyártó sem.
2009-ben mutatták be a jövő Trabant tanulmányát Frankfurtban. A villanymotoros prototípus jól néz ki, olcsón autózhatnánk vele, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, csak az ára volna piszok magas. A környezetvédelem jegyében egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor suttog az orrban. Az aszinkron villanymotorral 130 km/órás végsebességet ad meg a márkatulajdonos, hatótávolságként 160 kilométert. A sorozatgyártást 2012-re jósolták anno, de sajnos nem volt kapó az ötletre egyetlen nagyobb gyártó sem.
Fotó megosztása:
Ez az igazán bizarr, sétáló Trabant David Černý cseh szobrász alkotása.
Ez az igazán bizarr, sétáló Trabant David Černý cseh szobrász alkotása.
Fotó megosztása: