Nem példa nélküli a történelemben, és még napjainkban sem a háromkerekű autó. Ezek a gépjárművek általában olcsóbbak, mozgékonyabbak és fordulókörük átmérője is kisebb négykerekű társaikénál. Ne feledjük, hogy Karl Benz első járműve is háromkerekű volt.
A háromkerekű autók gyártása az első világháború utáni években kezdődött, amikor a gyártók és a piac igényelte az egyszerű, olcsó konstrukciókat. A két világháború közötti gazdasági válság, a vásárlóerő csökkenése és a nyersanyaghiány miatt több háromkerekű jármű jelent meg.
Tempo Hanseat
A második világháború utáni korszakból a német Messerschmitt KR200-et, vagy a Heinkel Kabinét említhetjük meg. Magyarországon a legismertebb háromkerekű a csehszlovák gyártmányú, mozgáskorlátozottaknak szánt Velorex volt. Ma elsősorban az olasz Piaggio háromkerekű áruszállítói vannak itthon forgalomban.
De a kérdés az, hogy a pontosan ma 50 éves Ford Mustang képes lenne-e három kerékkel közlekedni? A választ a videóban találjátok.