Itthon sokan becézik „szamárnak” a Lada Samarát, mi pedig megtaláltuk a bizonyítékot, hogy ez nem véletlen és nem csupán szójátékról van szó. Ha egy Samara megmakacsolja magát úgy viselkedik mint négylábú névrokona, nehezen mozdítod el a helyéről.
1984-ben jelent meg a Samara (belső piacon Szputnyik), amit össze sem lehet hasonlítani a korábbi Lada modellekkel. A Samarákat már egy teljesen új fejlesztésű, 8 szelepes OHC motorral szerelték, mely az első kerekeket hajtja.
A 3 ajtós (VAZ 2108) után került piacra az 5 ajtós (VAZ 2109), majd később, a ráncfelvarrással a 4 ajtós (VAZ 21099) szedán változat. A motorválaszték kezdetben három, karburátoros benzinmotor volt: 1,1 literes, 1,3 literes és az 1,5-ös. A későbbiekben a háromajtós változatba már 1580 köbcentis motort is szereltek.
A Renault Clio vajon tényleg tud mindent amit a nagyok? Online, márkatörténeti áttekintés a legigényesebb formában.
KATTINTS A KÉPRE!