Sok mai gyerek úgy nő fel, hogy nem igazán ismeri azokat az autókat, amiket szülei, nagyszülei a KGST (Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa) hagyatékaként emlegetnek, hiszen majdnem minden családban van egy jópofa ladás, vagy esetünkben trabantos történet.
Trabantot a gyerekszobába! 1
Trabantot a gyerekszobába! 21
Nemrég rátaláltam egy módszerre amivel könnyedén, játékos formában ismertethetjük meg a gyerekekkel a keleti blokk járműveit, azokon belül is a legnépszerűbbeket: a Ladás sorozat után, most itt a Trabis válogatós. Ritka az olyan hátulgombolós, aki ne szeretne legózni, innentől kezdve már csak egy kis szülői kreativitásra van szükség. 
Trabantot a gyerekszobába! 22
Trabantot a gyerekszobába! 23
A Trabant keletnémet gépkocsitípus, melyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle.
Trabantot a gyerekszobába! 24
Trabantot a gyerekszobába! 25
A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen – egyes tévhitek szerint – eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak.
A legelső sorozatban gyártott modell, az IFA F8 alapjaira épített P70-es volt (1955-1959). Összesen 36 786 db készült belőle, motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 köbcentis. Az alvázra fából készült, duroplast karosszériát emeltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine, kombi, coupé – ezekből csak kevés készült.
Trabantot a gyerekszobába! 26
A második generáció a P70-es (1957-1962) kódjelet viselte, az első darabokat az NDK-ban 8 360 márkáért árulták. Összesen 131 434 db készült belőlük.
Az 500-as modell  (1960-1963) a már jól bevált formát viselte, azonban ebből már készült úgynevezett „camping” modell, amely elhúzható tetővel volt szerelve. Az ezt követő 600-as széria új, 100 köbcentivel nagyobb motort kapott. Külsőleg csupán annyi változás történt, hogy dupla díszléc került az oldalára.
Trabantot a gyerekszobába! 27
A Trabant 601 lett végül a legismertebb és legtovább gyártott széria, összesen 2 774 821 db készült belőle. Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni.
kép: balazsmakett.blogspot.hu

kép: balazsmakett.blogspot.hu

Trabantot a gyerekszobába! 29
A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.
A kor igényeihez igazodva megalkották a négyütemű szériát 1989-be, a Trabant 1.1-et. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo motorjára, mely egy 1043 cm?-es 4 ütemű gép. Botváltós lett, előlre tárcsafék, új osztókörű felni, új műanyag lökhárítók, hátsólámpa, műszerfal kerültek.


Azt pedig ne felejtsük el, hogy a 601-es modell – minden idők legnépszerűbb Trabantja -, idén 50 éves! KATTINTS A KÉPRE!

Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest: "Nápolyt látni és meghalni!" No persze odáig még hosszú az út, ami Trabival meg különösen az.

Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest: „Nápolyt látni és meghalni!” No persze odáig még hosszú az út, ami Trabival meg különösen az.

forrás: Wikipédia