Az évszám 1984, ekkor jelent meg a legelső Lada Samara modell a piacon. Ez már merőben új konstrukció volt, össze sem lehet hasonlítani az AvtoVAZ járműgyártó vállalat korábbi modelljeivel. A kocsit sokáig csak a külföldi piacokon árulták „Samara” néven, az orosz kereskedésekben kizárólag „Szputnyikként”szerepelt 1991-ig.
A Samarával a Lada a klasszikus, Fiat 124-re épülő széria sikerére kívánt építeni és egy olyan autót létrehozni, mely robusztus felépítésű, olcsón fenntartható és modern kinézetű. A kocsi háromféle karosszériával készült, volt belőle három- és ötajtós ferdehátú valamint négyajtós szedán. Szintén háromféle benzinmotorral szerelték: 1,1 literes, 1,3 literes és 1,5 literes változatban volt elérhető. A Lada remélte, hogy a Samarával fel tudják venni a versenyt a többi gyártóval az európai piacon, amihez elengedhetetlen volt a reklám.
1.- Az 1988-as reklámban spanyol nyelven mutatják be, hogy mennyire strapabíró, biztonságos és egyben könnyű (940 kg) a Lada Samara.
2.- A francia változatban darabokra szedik az autót, és a jólfésült úriember elmagyarázza, hogy milyen mérnöki csodával állunk szemben, aminek az ára mindössze 39 999 frank.
3.- Állítólag Finnországban volt látható ez a spot, amiben a „Samara” szót az „Igen” követi, a legkülönbözőbb nyelveken. A hátsó kapaszkodók közzé kifeszített melltartó, na az telitalálat!
4.- Ki mondta, hogy a „szamárral” nem lehet csajozni? Miami Vice életérzés, csak a fehér Ferrari hiányzik.
5.- Végül egy teljesen szürreális, lázálom szülte reklám, benne fuvolázó és gitározó orosz hadtesttel és a láncdohányos katonatiszttel.