Az utóbbi évek legádázabb járműve kétségkívül a Mercedes-Benz hatkerekű szörnyetege, ami reggelire falja fel a legdurvább off-road pályákat, legalábbis ránézésre ezt gondolnánk. Van azonban olyan helyzet, amivel a legkeményebb terepjárók sem tudnak megküzdeni, ez pedig a tengerparti homok. 
Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is vontatókötéllel az orrán fogom látni a G63 AMG 6×6-ot. Valahol Kuvait partjainál ragadt a nedves homokba a terepjáró.
A G63 AMG nyolchengeres turbómotorja 544 lóerős és 760 Nm nyomatékot ad le. A „százlábú” össztömege meghaladja a 3,8 tonnát – azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető -, hossza 5,87 méter, magassága pedig 2,3 méter. 
Persze tankot is láttunk már elakadni 1
A hatkerék-hajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába. 
Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területen a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat. Sajnos a videón szereplő példányon ez sem segített. 
Végül a címben említett elakadt tank:

Persze tankot is láttunk már elakadni 2