Az optikai tuning olyan, mint a plasztikai sebészet. Érzéssel, és főleg jó ízléssel alkalmazva sokat dobhat a megjelenésen, viszont könnyen elszalad a ló, és ilyenkor az eredmény egyre inkább kitér a széles tömegek által is élvezhető szépségtől. Magyarán rút bányarémek kerülnek utcára, és ebben a esetben már felesleges a különféle ízlést, eltérő stílust felhozni magyarázatként. A két kilósra fújt mell ugyanúgy ronda, mint egy 30 colos felni, és ez nem lehet kultúrkör kérdése.
Ízlésficam terén a donk stílus egyértelmű dobogós. Az elnevezés a Donkey (szamár) szóból ered, a gyakran alanyként felhasznált hetvenes években gyártott Impalák márkajelére asszociálva. A donk legszembetűnőbb jellemzője a hihetetlenül hatalmas kerék, ami viccesen torz állást ad az autónak. 22 col alatt félember vagy, nem állnak szóba veled a „donkerek”, de 30 colos mérettel már jár a királyi státusz. Az átépítés pont ezért nem egyszerű, ez a megoldás már a használhatóság határán mozog.
Főképp a belföldi, amerikai típusokat buherálják a helyi műhelyek, de azért az európai márkák sincsenek biztonságban, a BMW-k különösképp kedveltek, most ezek közül gyűjtöttük össze a legfeltűnőbb darabokat.