„Lassan megfeledkezünk róla, hogy két-három évtizede az átlagos kiskocsik minimálautók voltak. Általában jópofa, de alapjában véve primitív és olcsó darabok. A teljes értékű, kényelmes, biztonságos, belül is igényes kisautók felé az 1980-as években a Peugeot 205, az 1990-es évektől a Renault Clio, az ezredfordulón pedig a Škoda Fabia tett döntő lépést.” – Szörényi Andris kollégám szavainál jobb felütést nehezen találtam volna.
Ebbe a cikkben pedig egy átlagos kisautó, átlagon felüli változatait találjátok, amelyek világszerte elismerést vívtak ki a vásárlók és az újságírók körében egyaránt, főként a régebbi változatok. Jöjjenek hát a legerősebb gyári Renault Cliók.
Reanult Clio Williams
A Clio Williams nagyon hamar közkedvelt raliautóvá vált, az alap versenyváltozat teljesítménye kezdetben 165 lóerő volt, majd a későbbiekben megjelentek a 205-250 lóerő közötti modellek is, természetesen versenyfutóművel, átalakított kipufogórendszerrel és súlycsökkentéssel. Ezek közül a legerősebb a Renault Clio Williams Maxi volt (1995 környékén), ami aszfalton 17″ colos kerékkel versenyzett, és 265 lóerőt szabadított a pályára.
A videón Jean Ragnotti, a Renault kultuszversenyzője diktál pokoli tempót a Clio Williams Maxinak. A közel 70 éves Ragnotti manapság a World Series by Renault versenysorozaton kápráztatja el a nézőket autós türkökkel, a futamok közötti szünetben.
Renault Clio V6
Renault Clio RS (2006)
Renault Clio RS (2013)
Végül nem hagyhatom ki a Renault Clio történetét összefoglaló anyagunkat, ami a legigényesebb formában mutatja be a modell történelmét. Márkarajongóknak és autókedvelőknek kötelező anyag! KATTINTS A KÉPRE!