„Lassan megfeledkezünk róla, hogy két-három évtizede az átlagos kiskocsik minimálautók voltak. Általában jópofa, de alapjában véve primitív és olcsó darabok. A teljes értékű, kényelmes, biztonságos, belül is igényes kisautók felé az 1980-as években a Peugeot 205, az 1990-es évektől a Renault Clio, az ezredfordulón pedig a Škoda Fabia tett döntő lépést.” – Szörényi Andris kollégám szavainál jobb felütést nehezen találtam volna. 
Ebbe a cikkben pedig egy átlagos kisautó, átlagon felüli változatait találjátok, amelyek világszerte elismerést vívtak ki a vásárlók és az újságírók körében egyaránt, főként a régebbi változatok. Jöjjenek hát a legerősebb gyári Renault Cliók.

Reanult Clio Williams

Renault Clio RS (2013)
Reanult Clio Williams

Reanult Clio Williams

A Clio Williams nagyon hamar közkedvelt raliautóvá vált, az alap versenyváltozat teljesítménye kezdetben 165 lóerő volt, majd a későbbiekben megjelentek a 205-250 lóerő közötti modellek is, természetesen versenyfutóművel, átalakított kipufogórendszerrel és súlycsökkentéssel. Ezek közül a legerősebb a Renault Clio Williams Maxi volt (1995 környékén), ami aszfalton 17″ colos kerékkel versenyzett, és 265 lóerőt szabadított a pályára.
A videón Jean Ragnotti, a Renault kultuszversenyzője diktál pokoli tempót a Clio Williams Maxinak. A közel 70 éves Ragnotti manapság a World Series by Renault versenysorozaton kápráztatja el a nézőket autós türkökkel, a futamok közötti szünetben. 

Renault Clio V6

Renault Clio V6

Renault Clio V6

Renault Clio RS (2006)

Renault Clio RS (2006)

Renault Clio RS (2006)

Renault Clio RS (2013)

Renault Clio RS (2013)

Renault Clio RS (2013)


Végül nem hagyhatom ki a Renault Clio történetét összefoglaló anyagunkat, ami a legigényesebb formában mutatja be a modell történelmét. Márkarajongóknak és autókedvelőknek kötelező anyag! KATTINTS A KÉPRE! 

A legádázabb Cliók, amik letépik az arcod 15