Az emberek egy része csak azért köti be a biztonsági övet, mert félnek az esetleges rendőri büntetéstől. Már ez is valami, de jobb lenne, ha mindenki megértené, hogy bizony az öv megmentheti az életünket, és bekapcsolása nélkül a légzsák is szép sérüléseket tud okozni, már kisebb ütközésnél is. Hiszen a biztonsági öv a megfelelő pozícióban tartja testünket, amikor belefejelünk a légzsákba.
Ez van alacsony sebességnél, durvább ütközésnél viszont azt is meggátolja, hogy az utastérben ide-oda verődjünk, vagy kirepüljünk az ablakon. De nézzétek meg az alábbi videót, ami jól bizonyítja, hogy nagyon lassan haladva is hasznos, ha be vagyunk kötve.
Az sajnos nem derül ki, hogy az ajtó miért volt nyitva a kanyarodás pillanatában, de esetünkben ez lényegtelen. A zene miatt kicsit komikus a helyzet, és láthatóan az utas sem sérült meg túlságosan.
Az 1960-as években született meg az a jogszabály, amely kötelezővé tette az autók biztonsági övvel való felszerelését, azonban csak 1971-ben hozták meg az első olyan törvényeket, amelyek kötelezővé tették használatát. A Volvo PV544 modellje volt a világ első olyan autója, amelyben sorozatban gyártott hárompontos biztonsági öv volt.