Hévégén rendezték meg a XIX. Mátrai Veteránautó Találkozót, ahol egy orosházi férfinak igen szerencsétlenül indult a rendezvény. A heol.hu információi szerint a sofőr elvesztette autója felett az uralmat, és nem elég, hogy a Ford T-modell hátsó kereke kiesett, még egy parkoló autónak is nekiment. Később kiderült, hogy ittasan vezetett az orosházi férfi. 
100 éves autóját törte össze a Mátrában 1
Soltész Bálint, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője elmondta, valóban történt baleset veteránautóval péntek este háromnegyed nyolc körül az említett helyszínen. Az orosházi férfi Mátrafüred felől érkezett Gyöngyösre, amikor a vasúti átjárón áthaladva elvesztette uralmát a Ford T-modell felett. A jármű előbb keresztbe fordult, a szembe jövő sávba sodródott, majd oldalára borulva addig csúszott, míg nekiütközött egy, a közelben parkoló lezárt autónak.
Úgy tudjuk, az ütközést követően a Ford hátsó kereke is kiesett. Az autót vezető férfi megúszta, utasa azonban könnyebben megsérült. A kiérkező rendőrök alkoholszondát alkalmaztak a sofőrnél. Az eszköz pozitív értéket mutatott, így a balesetet okozó sofőr vezetői engedélyétől, és veterán életkorú Fordjától is el kellett búcsúzzon egy időre. A Ford T-modellt lefoglalták a rendőrök. Az autó állítólag 1917-es gyártmányú.
heol.hu

Ford T-modell

Az autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.

100 éves autóját törte össze a Mátrában 2

Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiák is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9-10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. A gyártott darabszám tekintetében más autótípus egészen 1972-ig nem tudta ezt felülmúlni, akkor elsőként a Volkswagen Bogár volt képes megelőzni.

Ez a modell magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen tervezői csapatában két neves autókonstruktőrünk is jelen volt, Galamb József és Farkas Jenő. Ellentmondás is kialakult körülötte, hiszen a T-modellt egy nemzetközi szakzsűri szavazása során a 20. század autójává választották. Ugyanakkor szerepel a világ ötven legrosszabb autójának listáján is, ahol az egyszerű karosszéria és belső tere miatt a Zastavához hasonlították, holott éppen ez volt az előnye, mivel így alacsonyan lehetett tartani az árát. – Wikipédia